Esencijalnim kalcijem protiv preosjetljivosti na sunce

Kalcij za alergiju na sunce

Kalcij za alergiju na sunce? Čini se da je za bezbrižni boravak na suncu tijekom ljetnih mjeseci potrebna je dobra priprema kože, krema za zaštitim faktorom i – optimalna količina kalcija u organizmu.

Kalcij je najzastupljeniji mineral u našem tijelu. Iako je potreban za održavanje brojnih mišićnih, živčanih, metaboličkih i kardiovaskularnih funkcija, mala, ali neophodna količina – svega 1% ukupno unesenog kalcija koristi se za potporu tih važnih sustava. Tijelo strogo regulira količinu kalcija u krvi, dok preostalih 99% deponira u kostima i zubima za izgradnju i rezervu.

Kalcij pomaže kod alergija

Osim njegove najistaknutije svrhe u održavanju zdravlja koštanog tkiva te za otpornost kostiju, kalcij se primjenjuje u prevenciji i liječenju alergija. Smatra se kako kalcij stabilizira propusnost stanične membrane te na taj način snižava razinu histamina odgovornog za upalnu reakciju tijela. Smanjenjem propusnosti stijenki krvnih žila, djeluje na smanjenje simptoma alergija, pogotovo oticanja.

Pomaže kod peludnih alergija, nekih alergijskih reakcija na hranu te je koristan kod fotosenzitivnosti – alergije na sunce.

Oprezno pri izlaganju suncu!

Karakteristične peludne alergije najčešće su u proljeće, dok su ljeti zbog produljenog izlaganja češće alergije na sunce. Blaže alergijske reakcije najčešće prolaze nezapaženo jer ljudi u većini slučajeva misle da se radi u opeklinama. Simptomi uključuju crvenilo, osip, svrbež, mjehuriće i ljuštenje kože. Promjene se događaju na izloženijim dijelovima tijela pri duljem boravku na suncu i to posebno na dijelovima kože koji još nisu potamnili.

Kalcij za alergiju na sunce presudan je ukoliko vam nedostaje ovog esencijalnog nutrijenta. Nezaobilazan je u zaštiti od sunčevog zračenja jer su alergiji na sunce posebno su podložni oni s manjkom ovog esencijalnog minerala.

Prije izlaganja suncu obratite pozornost i na kontraindikacije Vaših lijekova i preparata jer određeni proizvodi mogu učiniti kožu osjetljivijom na sunce, među njima antihistaminici, neki antibiotici i lijekovi protiv akni.

Unos kalcija

Razina kalcija koju možemo unijeti hranom varira, a između ostalog ovisi i o količini unesenog kalcija, dobi, menstrualnom ciklusu, unosu vitamina D te vrsti i sastavu hrane.

Dobrim izvorom kalcija smatraju se mliječni proizvodi, sardine, grah, kelj i ostalo lisnato zeleno povrće, sjemenke sezama te bademi.

[box type=”info”]

Preporučeni dnevni unos kalcija zdravim odraslim osobama je 800, a najveći dopušteni dnevni unos 1500 miligrama.

[/box]

Što treba znati?

[tie_list type=”checklist”]
  • da bi apsorbiranje kalcija bilo potpuno, potreban je vitamin D
  • kalcij se preporučuje uzimati s magnezijem, u omjeru 2:1
  • za suzbijanje simptoma hunjavice, preporučuje se kombinacija kalcija i vitamina C
  • unos velike količine fosfata smanjuje apsorpciju kalcija (primjerice gazirana pića)
  • kalcij smanjuje apsorpciju željeza pa ih se ne preporučuje uzimati u isto vrijeme
[/tie_list]

Zbog hormonalnih promjena žene u postmenopauzi imaju smanjenu otpornost kostiju i sklone su nedostatku kalcija, a u rizičnoj skupini su i žene, pogotovo sportašice s amenorejom (izostankom mjesečnice), vegetarijanci, kao i osobe koje ne konzumiraju mliječne proizvode.