Genetski temelji: Slina otkriva homoseksualne sklonosti?

Znanstvenici sa Sveučilišta UCLA tvrde da su razvili prvi test koji prilično točno može predvidjeti da li pojedinac ima homoseksualne sklonosti, temeljem njegove DNA. Sve što je potrebno je bris sline.

Znanstvenici već dugo raspravljaju o tome da je jedan od faktora koji djelimično objašnjava seksualnu orijentaciju onaj genetski. Taj je algoritam dobiven modifikacijom genetskih informacija sadržanih u DNA. No, ovaj je algoritam skeptično prihvaćen među znanstvenicima.

Istraživači su pregledali 400 tisuća genetskih oznaka – ‘kemikalija urezanih na DNA koje pomažu isključiti i uključiti gene te su se usredotočili na pet koje su bile značajno različite kod homoseksualnih i heteroseksualnih blizanaca. Rezultirajući algoritam točno je predvidio mušku spolnu orijentaciju u gotovo 70% vremena.

Istraživači su kontroverzno otkriće predstavili na godišnjem sastanku American Society of Human Genetics u Baltimoreu.

‘Koliko nam je poznato, ovp je prvi primjer prediktivnog modela seksualne orijentacije temeljene na molekularnim markerima’, rekao je glavni autor Tuck Ngun u priopćenju.

Skeptični molekularni genetičar rekao je da su ovakvi testovi skloni neistinama zbog ‘sumnjivih udruga koje se svode na slučajnosti’, piše UsaToday.
Drugi je dodao da postoje potrebe da se sve replicira na većem uzorku u svrhu da se zna koliko je testiranje pouzdano, no da je teorija načelno prilično zanimljiva.

Istraživači s UCLA upotrijebili su 47 primjeraka sline identičnih muških blizanaca u kojma je barem jedan bio gej. Ngun i sam homoseksualac, kaže da nema namjeru provoditi bilo kakvu komercijalnu primjenu rezultata. Kompletno istraživanja napravio je s terena.

‘Napustio sam laboratorij protekli tjedan’, rekao je. ‘Ne vjerujem u cenzuriranje znanja, no obzirom na potencijal zloupotrebe informacija, nije mi dobro sjelo’, rekao je.