Ljudi koji jedu jogurte imaju manji struk i manju tjelesnu težinu

Pregledom prethodnih studija postoje naznake da ljudi koji jedu jogurte imaju manju tjelesnu težinu, manje masnog tkiva i manji struk – no nije jasno da li je razlog tomu – jogurt.

‘Studije koje su specifično bile fokusirane na mršavljenje su veoma ograničene’, rekla je suautorica studije Irene Lenoir – Wijnkoop sa Sveučilišta Utrecht u Nizozemskoj.

‘Znanstveno govoreći, temeljem ovoga ne može se zaključiti da jogurt uzrokuje gubitak kilograma, čak i ako je tendencija ove analize obećavajuća’, rekla je za Reuters.

Istraživači su pregledavali 22 studije. 13 studija promatrale su ljude u jednom trenutku u vremenu te su usporedili njihov unos jogurta, utvrdivši da su oni koji su jeli više jogurta imali manju tjelesnu težinu ili zdraviju tjelesnu kompoziciju. Rigoroznije studije, u kojima su ispitanici nasumično raspoređeni da jedu, odnosno ne jedu jogurt, a njihova se težina pratila, imali su mješovite rezultate. Utvrđeno je da je došlo do značajnog gubitka težine u grupi koja je jela jogurte, no ne isključuje se mogućnost da su odgovorne razlike u unosu kalcija, kao što je objavljeno u časopisu International Journal of Obesity.

‘Jogurt ima nekoliko mikronutrijenata koji možda imaju potencijalne pozitivne učinke, npr. kalcij sudjeluje u metabolizmu masti’, rekla je dr. Nita Forouhi sa Škole za kliničku medicinu Sveučilišta Cambridge u Velikoj Britaniji.

‘Kako je jogurt fermentirani proizvod, postoje vjerojatni učinci na pretilost kroz svoje djelovanje na crijevni mikrobiom, polje koje okuplja sve više istraživačke pažnje’.

‘Postoji nedostatak dobro provedenih nasumičnih kontroliranih pokusa, koji testiraju različite vrste i količine jogurta u odnosu na nikakav ili niski unos jogurta, a da su dovoljno dugačke i kvalitetne’, rekla je Forouhi, koja nije sudjelovala u studiji. U principu, dobro provedena nasumična kontrolirana studija utvrdila bi da li jogurt dovodi do mršavljenja, rekla je Lenoir – Wijnkoop.

Međutim, kako bi se povećala vjerojatnost otkrivanja uzročnog efekta, kritično je da znanstvenici koji provode studiju imaju adekvatan broj sudionika, praćen kroz dovoljno dugo razdoblje (idealno 12 mjeseci) i pravilan dizajn koji će se adresirati samo na učinke jogurta’, rekla je.

‘Ukoliko jogurt dovodi do mršavljenja, moglo bi biti jer ljudi koji jedu jogurt obično ga uzimaju kao zamjenu za manje zdravu hranu’, rekla je.

‘Nadalje, jogurt je hranjiva gusta hrana i kao dio uravnotežene i zdrave prehrane može imati pozitivan učinak na osjećaj sitosti’, rekla je. ‘Istraživanja su trenutno u tijeku na mnogim mjestima kako bi se raspleli temeljni mehanizmi djelovanja jogurta’.

‘Među djecom, česti potrošači jogurta imaju tendenciju da konzumiraju i više voća, cjelovitih žitarica i mlijeka’, rekla je Lenoir – Wijnkoop.

‘Općenito, konzumenti jogurta manje će jesti fast food, pomfri i prženu hranu, obrađeno crveno meso, pizzu, grickalice, bezalkoholna pića i alkohol’, rekla je. Odrasle osobe koje jedu jogurt također imaju tenedenciju da su aktivnije i manje vjerojatno puše’.

‘Buduće studije trebale bi težiti rješavanju učinaka specifičnih jogurtu kao što su kontrola tjelesne težine i to kod različitih vrsta jogurta kao što su punomasni jogurt, grčki tip jogurta, nemasni jogurt ili jogurt niske masnoće, zatim sa šećerom ili bez njega, sa ili bez dodanog voća’, rekla je Forouhi.