Znanstvenici okupljeni oko Monsanta osporavaju tvrdnje WHO-a

Panel znanstvenika osporava izvješće Svjetske zdravstvene organizacije objavljeno ranije ove godine u kojem je zaključeno da je glifosat, najčešće korišten ubojica korova i glavni sastojak u Monsantovom proizvodu Roundup, vjerojatno kancerogen za ljude.

Panel sastavljen od 16 znanstvenika, postavljenog od strane Intertek Scientific & Regulatory Consultancy, predstavit će svoje zaključke na godišnjem sastanku Society for Risk Analysis u ponedjeljak, piše Reuters.

‘Vjerojatno kancerogen’ glifosat

Grupa znanstvenika tvrdi da je WHO-ova agencija International Agency for Research on Cancer (IARC) krivo interpretirala ili pogrešno ponderirala neke pregledane podatke, zanemarujući druge podatke prije nego je klasificirala glifosat kao vjerojatno ljudski kancerogen, navodi se u sažetku nalaza.

No, u izvješću IARC-a, koji je dio Svjetske zdravstvene organizacije, s početka ove godine i ostali Monsantovi proizvodi, uključujući Roundup, naznačeni su kao štetni. Roundup sadrži glifosat, koji je ‘vjerojatno kancerogen za ljude’, objavila je studija, piše TechTimes. Istraživanje koje je okupilo 17 stručnjaka iz 11 zemalje proučavalo je zdravstvene učinke pet insekticida i pesticida: paration, diazinon, malation, glifosat i tetraklorvinfos.

Opća populacija izložena je (na glifosat) prvenstveno kroz rezidencije, u blizini posprejanih područja, kućnim prozivodima i prehrani, a na razini koja je, primjećeno je, općenito niska’, objavili su dužnosnici IARC-a.

‘Junk znanost’

Monsanto je zatražio povlačenje studije, označujući rad IARC-a kao ‘junk znanost’.

‘Dakle, ništa od rezultata, od veoma velike baze podataka, u kojoj je upotrijebljena različita metodologija, ne daje nikakav dokaz za potencijalni mehanizam ljudske karcinogeneze’, rečeno je.

Ocjena panela slična je onoj od European Food Safety Authority (EFSA) koja je prošlog mjeseca rekla da glifosat nije vjerojatno kancerogen.

IARC nije bio odmah dostupan za komentar.

Američka Vlada kaže da herbicid smatra sigurnim. U 2013. Monsanto je zatražio i dobio odobrenje od američke Environmental Protection Agency za povećanu razinu tolerancije za glifosat, koji se uglavnom koristi za ubijanje korova u poljima zasađenog kukuruza i soje, koje su genetski modificirane da prežive.

Vermont izglasao zakon o obaveznom označavanju hrane

No, zabrinutost oko glifosata za hranu vruća su tema rasprave u SAD-u koja je prošle godine državi Vermont osigurao prolaz prvog Zakona o obveznom označavanju genetski modificirane hrane. Kritičari kažu da znanstvenici vezani za ovu industriju umanjuju rizike za ljudsko zdravlje te da pokušavaju diskreditirati IARC-ovo izvješće nalijevanjem sumnje na neke znanstvene studije.

Sastav panela

Deset od 16 znanstvenika na panelu Interteka ranije su bili konzultanti za Monsanto, a druga dvojica su bivši Monsantovi zaposlenici. Popis imena objavio je na web stranici Monsanto.

‘IARC-ov cilj je da se postigne upozorenje opasnosti za rak. Pregledali su sve podatke i uistinu imaju uvjerljive dokaze’, rekla je Jennifer Sass, viša znanstvenica u National Resources Defense Council.

‘Ono što ovaj panel pokušava je uvođenje veoma spore smrti. Kroz dobar snop dokaza počinju s hakiranjem u svrhu ubijanja’, rekla je Sass.