Zrak postao luksuz: Kinezi boce čistog zraka kupuju iz Kanade

Kanadski startup prodaje boce čistog zraka Kinezima.

Zrak s Rocky Mountaina novi je trend u zrakom prezagađenoj Kini, a prva je pošiljka čistog zraka prodana u četiri dana. Koncept Vitality Air izmišljen je 2013. u zapadnom kanadaskom gradu Edmonton, no prodaju u Kini započeo je prije manje od dva mjeseca.

‘Prva dostava od 500 boca prodana je u četiri dana’, rekao je suvlasnik Moses Lam za Telegraph. Sanduk sadrži više od 4.000 boca koji su na putu prema Kini, no Lam kaže da je većina pošiljke kupljena.
Limenka od 7.7 litara punjena je svježim zrakom sa Banff National Park u veličanstvenom Stjenjaku, a prodaje se za oko 100 juana (oko 14 eura), što je oko deset puta skuplje od boce mineralne vode u Kini. Većina klijenata Vitality Aira živi u velikim gradovima na sjeveroistoku i jugu Kine gdje su upozorenja za zagađenost zraka postala redovna pojava.

Ova vijest dolazi samo tjedan dana nakon što je Kina za Peking izdala crveno upozorenje za zagađenje zraka kojim je s ulica maknuta polovina automobila, a građani upozoreni da je najbolje da ostanu u kući.

No, kanadska kompanija nije prva koja prodaje svjež zrak Kinezima. Lani je umjetnik iz Pekinga Liang Kegang uzeo staklenke zraka, ekvivalenta 705 eura s poslovnog puta u južnoj Francuskoj. 2013. multimilijunaš Chen Guangbiao prodao je limenke zraka iz manje razvijenih djelova Kine za 5 juana (0.71 euro).

Lam iz Vitality Aira priznaje da je kompaniju pokrenuo iz šale, kada je suvlasnik tvrtke napunio plastičnu vrećicu zrakom i prodao je za manje od 99 centi na aukciji na ebay. Drugu su vrećicu prodali za 160 dolara.

‘Tada smo shvatili da za ovo postoji tržište’, rekao je Lam.

Vitality Air prodaje boce svježeg zraka i kisika diljem Sjeverne Amerike, Indije i na Bliskom Istoku. No Kina je njihovo najveće prekooceansko tržište.

Predstavnik kompanije u Kini Harrison Wang kaže da su njegovi kupci većinom utjecajne kineske žene koje zrak kupuju svojim obiteljima ili ih daruju kao poklone. Također za boce zrakom zainteresirano je sve više starijih ljudi kao i noćni klubovi.

‘U Kini je svježi zrak luksuz, nešto jako dragocjeno’, rekao je Wang.

Najveći izazov Vitality Aira je da održavaju standarde načina punjenja boca što rade ručno.

‘Vrlo je intenzivan posao, no želimo svaku bocu napraviti jedinstvenom i zabavnom’, rekao je Lam. ‘Možda smo zagrizli više nego što možemo prožvakati’.

Narudžbe koje rastu ugodno su iznenađenje za njega, obitelj i prijatelje koji su se isprva izrugivali ideji da se prodaje nešto što Kanađani uzimaju zdravo za gotovo, rekao je Lam koji još uvijek radi u jednoj banci u Kanadi.

 

foto: Facebook Vitality Air