Jedno od osmero djece nikada za Božić nije dobilo knjigu

Jedno od osmero djece nikada nije za Božić dobilo knjigu, rezultati su studije provedene od National Literacy Trust-a.

Istraživanje provedeno na 32.000 djece i mladih u dobi od 8 do 18 godina pokazalo je da knjiga nikada nije među prioritetima kao dar pod borom, piše DailyMail.

Obrazovni stručnjaci tvrde da ovi rezultati i podaci mogu dovesti do toga da, obeshrabrena na čitanje izvan razreda, djeca gube šansu da izgrade svoje samopouzdanje u čitanje. No, reperkusija ima još.

Posljednji rezultati za djecu u dobi od 11 godina, pokazuju da 83% djece s hendikepom čitanja postiže očekivane razine ili iznad njih u čitanju do kraja osnovne škole, u usporedbi s 92% učenika koji ovaj hendikep nemaju.

Istraživanje je otkrilo i da će djevojčice vjerojatnije pronaći barem jednu knjigu pod borom (86%) u usporedbi s dječacima (79%).

Rezultati istraživanja dolaze u svjetlu poziva Odjela za obrazovanje koji je apelira na izdavače da smanje cijene kopija klasičnih priča dostupnih za škole.

Dokazi pokazuju da će djeca, koja razviju snažne čitalačke vještine rano u djetinjstvu, prije uspjeti u školi, postići dobre kvalifikacije i nastavljati s uspješnom edukacijom u odrasloj dobi i kasnije na poslu.
Istraživanje je pokazalo i da će djeca koja dnevno čitaju izvan učionice, čitati pet puta bolje od očekivanog u usporedbi s vršnjacima koji to ne rade.

‘Nadam se da će djeca diljem zemlje uživati u otvaranju nove knjige na Božić’, rekla je tajnica za edukaciju Nicky Morgan.

‘Ohrabrivanje djece da čitaju je vitalni dio vladine predanosti u širenju prilika za svakoga – knjiga na Božić neće samo osigurati sate provedene u zanimljivom štivu, već će pomoći djetetu i za ostatak života’.

‘Što više dijete čita, bolje će biti i njegovo pisanje, kao i vještine slušanja i govora’.

‘Književnost obogaćuje djecu, obogaćuje ih da budu bolji u školi te da bolje upravljaju svojim životnim šansama’.