Nova pravila transparentnije suradnje farmaceutske industrije i udruga pacijenata

Proizvođači lijekova transparentno će objavljivati popis udruga pacijenata koje financijski podupiru te ekskluzivno neće moći financirati niti jednu od tih udruga.

Domaća farmaceutska industrija u utorak je predstavila novi etički kodeks udruge proizvođača lijekova (UPL) i Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), piše Hina.

Etički se kodeks odnosi na lijekove koji se izdaju na recept čime je hrvatska farmaceutska industrija sama sebi podigla ljestvicu transparentnosti.

U odnosu na prethodni kodeks najveće novosti dolaze u regulaciji odnosa farmaceutske industrije i udruge pacijenata, objavljeno je na web stranici HUP-UPL-a.

Osim regulacije odnosa s udrugama, kodeksom se određuju visoke norme i standardi vezani uz naknade za usluge i konzultacije, sastanke, gostovanja, podršku farmaceutske industrije u obrazovanju liječnika, sponzorstva, donacije, darove u obrazovnom materijalu i medicinskoj opremi te postupanju s promotivnim materijalima i informacijama.

Sastanci i kongresi bez luksuza

Proizvođači i dalje mogu financirati stručne sastanke i kongrese s obrazovnom i znanstvenom svrhom, no, kako se ističe, bez raskoši i luksuza. Plaćanje kotizacija i putovanja predviđa se za sudionike kongresa, no ne i za ‘goste, supružnike, članove obitelji ili prijatelje zdravstvenih djelatnika’.

Farmaceutska industrija sudionicima kongresa ne smije plaćati zaustavljanja tijekom službenog putovanja, izlete i produžena putovanja. Osim toga, tvrtke ne smiju davati sponzorska sredstva za rekreativne ili zabavne aktivnosti zdravstvenih djelatnika.

Što se darova tiče, tvrtke mogu zdravstvenim djelatnicima povremeno darovati obrazovne materijale, predmete medicinske upotrebe i darove male vrijednosti, no ne i medicinske potrepštine uobičajene u svakodnevnom radu, poput gumenih rukavica, špatula za pregled grla i sl. Zabranjeno je darivanje novca i predmeta koji se mogu lako preprodati.

Nije dozvoljeno reklamiranje lijekova na recept

Tvrtke ne smiju reklamirati lijekove pružanjem bitnih informcija zdravstvenim djelatnicima, kojima te informacije mogu pomoći u donošenju odluka. Nije dozvoljeno reklamiranje lijekova koji se izdaju na recept u javnosti ili prema drugim osobama.
Etički kodeks obvezujući je za sve članice HUP – UPL-a. Članice su dužne konzistentno primjenjivati njegove standarde, vrijednosti i procedure te ih primjereno komunicirati uvažavajući integritet standarda, vrijednosti, procedura i procesa odlučivanja drugih dionika u odnosima, navode u udruzi.

Članovi udruge – tvrtke Pliva, Belupo, JGL, PharmaS, Farmal, Krka Farma i Hospira Zagreb ostvaruju godišnji prihod od 5,2 milijarde kuna, od čega 62 posto ili 3,2 milijarde kuna odlazi u izvoz.