9 razloga zašto žene spavaju lošije od muškaraca

žene spavaju lošije

Razlike između muškaraca i žena čini se nemaju kraja, a sada na tu listu nesrazmjera možemo dodati i dobar san. Žene lošije spavaju od muškaraca i znatno su sklonije nesanici, pitate li se zašto je tako? 

Stručnjaci za spavanje izdvojili su čak devet razloga zbog kojih žene spavaju lošije od muškaraca.

#1 Hormoni

Hormonalne razine muškaraca i žena znatno se razlikuju, a presudni faktor zašto žene spavaju lošije su, čini se, razine estrogena i progesterona. Znanstvenici tvrde kako mjesečne fluktuacije hormona imaju velik utjecaj na cirkadijurni ritam (vaš biološki sat).

#2 Menstrualni ciklus

Naravno, tu je i mjesečnica.  Osim što vas gore navedeni hormoni noću drže budnima, isti su odgovorni za cijeli niz nuspojava koji dolazi s mjesečnicom, a može dodatno poremetiti san: nadimanje, grčevi, napetost i bol grudi, promjene raspoloženja te tjeskoba.

#3 Trudnoća

Trudnoća sama po sebi iscrpljuje žene, a otegotna su okolnost fizička nelagoda poput bolova u leđima ili povećana potreba za mokrenjem koja ne pita je li dan ili noć.

Također, žene u drugom stanju sklonije su poremećajima spavanja kao što su apneja i sindrom nemirnih nogu, ponovno zahvaljujući promijenjenim razinama hormona i niskim razinama željeza.

#4 Djeca

Osim uobičajenog dizanja u prvim mjesecima života bebe, ženama se često događa da se nastave buditi tijekom noći čak i kad dijete počne spavati cijelu noć u komadu. Razlog tome je taj da su majke “izoštrile svoj sluh” i navikle odgovarati na poziv svojeg djeteta stoga više ne tonu u toliko dubok san.

#5 Menopauza

I konačno su djeca otišla, u mirovini ste, menstrualni ciklusi su iza vas i sada se možete naspavati do mile volje? Pogrešno! Kako se približava menopauza stiže noćno znojenje i valovi vrućine – valunge, a ponovno raste i sklonost apneji u spavanju.

Ukoliko vaš partner primijeti da hrčete ili ostajete bez zraka posavjetujte se s liječnikom jer nesanica može biti simptom poremećaja disanja kao što je apneja.

žene lošije spavaju

 #6 Stres

Čini se kao da su žene podložne lošem snu baš u svim razdobljima života i to nije daleko od istine, no ono što situaciju čini još gorom jest – briga o nespavanju. “Ukoliko sad ne zaspem, kako ću funkcionirati sutra?” i slična pitanja dovode žene u situacije dodatnog stresa koje stvaraju začarani krug.

Nespavanje je samo po sebi stres, pokušajte ga ne pojačavati dodatnom brigom već se pred spavanje bavite opuštajućim aktivnostima koji vas odvraćaju od crnih misli. Ukoliko ne možete zaspati, dignite se i primjerice čitajte, nemojte ostati ležeti u krevetu razbijajući glavu o tome kako ne možete zaspati.

#7 Tjeskoba i depresija

Liječnici se ne mogu složiti po pitanju toga što dolazi prvo – uzrokuju li tjeskoba i/ili depresija nesanicu ili obrnuto, ali ono što je sigurno jest da su ta stanja povezana i neizostavno utječu jedno na drugo. Depresivni lošije spavaju, a oni koji lošije spavaju podložniji su tjeskobi i depresiji. Ukoliko sumnjate na to da patite od depresije ili tjeskobe te ne možete spavati, posavjetujte se sa svojim liječnikom.

#8 Vaš partner

Nesanica, prema riječima stručnjaka, najčešće pogađa samo jednog partnera što znači da dok jedan spava kao beba, drugi leži budan i ljutit ili zabrinut jer ne može zaspati. Često je upravo partner razlog nesanici bilo da je to zbog hrkanja, mjesečarenja, nemirnog sna ili različitog rasporeda lijeganja i ustajanja.

Drži li vas vaš partner budnima? Probajte tjedan dana spavati u drugoj sobi i vidite utječe li to na vaš san.

#9 Loša disciplina spavanja

Ako se niste prepoznali u do sad navedenim uzrocima nesanice, možda je vrijeme da razmislite o svojim navikama. Higijena spavanja važna je koliko i sve do sad navedene točke, a ona se odnosi na odlazak na spavanje u otprilike isto vrijeme, zamračivanje sobe, odlaganje mobitela u vremenu prije počinka i slično.

Razmislite o svojim navikama prije spavanja – postoje brojne aktivnosti koje prakticiramo prije odlaska u krevet, a drže nas budnima dugo u noć.

Tu su i tablete te drugi pripravci za spavanje kojima se možete poslužiti kratkoročno, međutim u konačnici je bolje otkriti i ukloniti pravi uzrok problema.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.