Mališani i pretilost: Koliko šećera je previše šećera za djecu?

Stručnjaci za pretilost u Velikoj Britaniji pozivaju na povećanje poreza na šećer u borbi protiv globalnog fenomena – dječje pretilosti. U cijelom svijetu, pretilost pogađa brojne obitelji i stavlja u rizik živote mladih.

Povećan unos šećera, rečeno je, doprinosi ovoj situaciji i dok su roditelji svjesni opasnosti koju šećer nosi, važno je znati koliko šećera je previše kada se govori o zašećerenoj hrani koju dajemo djeci.

U Velikoj Britaniji, stručnjaci iz Nacionalnog foruma pretilosti preporučuju povećanje poreza na šećer za 50%. Za njih, trenutnih 20%, predloženih od strane Javnog zdravstva Engleske (NHS) nije dovoljno kako bi se problem obuzdao, piše Tech Times.

‘Ne podupiremo trenutno oporezivanje prehrambenih proizvoda… no zašećerena pića nemaju mjesto u svačijoj prehrani’, rekao je predsjednik Foruma David Haslam.

Porez na šećer može odvratiti ljude od kupnje previše slatkiša zbog previsokih cijena proizvoda. Roditeljima će možda biti prevelik izdatak za obiteljski budžet kupiti slatkiše, čime će se onemogućiti da djeci daju proizvode natovarene šećere. Stručnjaci ovu strategiju vide kao snažnu soluciju ovoj dilemi.

Razne organizacije pokazuju podršku za prijedlog poreza na šećer.

‘Pretilost će biti veliki teret društvu i NHS-u u budućnosti’, rekla je Alison Cox iz Cancer Researh UK. Cox dodaje da bi ljudi trebali početi djelovati sada i da vlada mora ograničiti reklame za dječje poslastice.

Koliko šećera je previše šećera za djecu?

U Velikoj Britaniji, britanska dijetetska asocijacija preporučuje odraslima dnevnu granicu do 60 grama šećera ili 10% od ukupnog dnevnog unosa kalorija. Dok ne postoje precizne brojke za djecu, jer prehrana varira o dobnim skupinama, stručnjaci preporučuju održavanje unosa šećera ispod 10 % od ukupnog unosa kalorija.
Među izvorima šećera ubrajaju se stolni šećer, med, slatki sokovi i obrađena hrana. Laktozni mliječni šećer isključen je s liste.

U SAD-u, američka asocijacija za srce preporučuje za djecu dnevni unos šećera tri do četiri čajne žličice. Preporuka ženama je pet čajnih žličica šećera, a muškarcima do devet.

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) također preporučuje ograničenje unosa šećera na manje od 10% ukupnog unosa kalorija.

Za slatke sokove također se tvrdi da uzrokuju prekomjernu težinu kod djece. Osim toga, ta slatka pića mogu uzrokovati i pojavu karijesa i dijareje. Svježe voće je idealan obrok, dok ispijanje voćnih sokova nije preporučljivo za djecu.

Ograničenje šećera kod djece je veoma važno u borbi protiv dječje pretilosti.

‘Prekomjerna težina i pretilost u ranom životu povezani su s većim rizikom od prekomjerne tjelesne težine i pretilosti kasnije u životu, što je pak povezano sa povećanim rizikom od kardiovaskularnih bolesti i dijabetesam’, rekla je dr. Elisabeth Weichselbaum iz britanske nutritivne fondacije.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.