Ovo je hrana najbogatija flavonoidima

Ovo je hrana najbogatija bioflavonoidima: za zdravlje i mršavljenje

Ubacite hranu bogatu flavonoidima na svoj jelovnik – bit ćete zdraviji, ali i mršaviji!

Nedavno objavljeno istraživanje pokazalo je kako redovita konzumacija voća i povrća s visokim udijelom flavonoida ne samo dobra za naše zdravlje, već pomaže kontrolirati tjelesnu težinu.

Istraživači s Harvarda u opsežnoj studiji provedenoj na 124,000 ljudi tijekom 24 godine pokazali su kako ovi antioksidansi smanjuju apsorbiranje masti iz hrane i povećavaju potrošnju energije.

Flavonoidi su zvijezde među antioksidansima i to s razlogom. Ovi fitonutrijenti prisutni su u voću, povrću, nekim začinima i pićima, a njihov blagotvoran učinak na organizam višestruko je dokazan. Istraživanja pokazuju kako flavonoidi pomažu kod nekih probavnih tegoba te doprinose zaštiti od raka, bolesti srca i degeneracije koja nastaje uslijed starenja.

Poznato je preko 6,000 vrsta flavonoida, a najistraženiji kao pomoć pri gubitku kilograma su oni iz zelenog čaja. Zeleni čaj je možda najpopularniji po svojem antioksidativnom sastavu, ali nije jedini koji se može pohvaliti visokim udijelom flavonoida.

Hrana najbogatija flavonoidima: bobičasto voće je pri samom vrhu!

# Bobičasto voće

Većina bobičastog voća ima visoki sadržaj flavonoida, ali za najbolji učinak birajte tamnije i zrelije bobice intenzivne crvene, plave ili ljubičaste boje. Svježe je najbolje – obrada može smanjiti razinu ovih vrijednih sastojaka. Tu su borovnice, brusnice, kupine, maline, a ne zaboravite ni na antioksidantske “bombe” goji bobice i apsolutnu pobjednicu aroniju.

# Jabuke

Jabuke su po mnogočemu nezaobilazna namirnica, a bogati sastav fenola još je jedan razlog da ih uključite u svoj jelovnik. Većina voća i povrća gubi vrijedne sastojke kad se skladišti dulje vrijeme, no kod jabuka to nije slučaj – one zadržavaju gotovo potpuni sastav fenola do čak 6 mjeseci ako se skladište u hladnoj komori. Najbolje su svježe jabuke, prilikom obrade se flavonoidi gube.

Jabuke se preporučuje oguliti zbog tretiranja pesticidima što uvelike umanjuje unesenu količinu flavonoida jer se oni nalaze netom ispod površine. Ako možete, odaberite manje tretirane ili organski uzgojene jabuke, a ako se pitati koja je vrsta jabuka najbogatija flavonoidima – to je Pink Cribbs tj. Pink Lady.

Hrana najbogatija fenolima: ljubičasti luk

# Luk

Ukupni sadržaj flavonoida (točnije, polifenola) u luku je iznenađujuće visok. Najveća koncentracija flavonoida nalazi se u vanjskim slojevima blizu ljuske stoga nemojte oljuštiti previše. Vrijedni sastojci luka ne uništavaju se pri pripremi primjerice juhe nego se otpuštaju u vodu ako se ona kuha sporo pri nižim temperaturama.

# Kruške

Kruške su poput jabuka pri samom vrhu namirnica bogatih fenolima i vrijedi isto kao i kod jabuka: iskoristite cijelu voćku ako možete. U kori i tik do nje nalaze se najvrijedniji sastojci kruške, od dijetalnih vlakana do fenola, a ako pravite sok od kruške nemojte procijediti pulpu.

# Crno grožđe i crno vino

Vino može biti hrana, lijek ili otrov – ovisno o tome koliko se umjereno konzumira. Crno vino i grožđe (uključujući sjemenke i kožicu) su izvrstan izvor polifenola. Zaštitni učinak flavonoida štiti LDL kolesterol od oksidacije i upravo je zbog toga u manjim količinama vino blagotvorno za srce i krvožilni sustav.

 

I to naravno nisu sve namirnice: flavonoidi se nalaze i u čokoladi, zelenom povrću (artičoke, brokula i kelj), agrumima i mahunarkama.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.