Jedan od tri kronična pacijenta ne razumije svoju bolest

Trećina kroničnih bolesnika teško razumije svoju bolest i savjete koje prime od svog liječnika ili zdravstvenog radnika.

Ovo je zaključak nove studije na gotovo 30.000 Danaca, od kojih mnogi trpe od niza bolesti, uključujući rak, kardiovaskularne bolesti i dijabetes tipa 2, piše Science Nordic.

Provedena studija prvo je istraživanje stanovništva o tome koliko dobro se pacijenti s kroničnim bolestima nose sa zdravstvenim sustavom u Danskoj. studija je razmatrala koliko dobro pacijenti razumiju svoju bolest i kao i sposobnost pacijenta da usko surađuje sa zdravstvenim djelatnicima.

Rezultati nove studije objavljeni su u BMJ Open.

‘Čak 30 do 40 posto bolesnika s kroničnom bolešću ima poteškoća s razumijevanjem zdravstvenih informacija dostupnim o njihovoj bolesti i teško pronalaze način da uđu u interakciju sa zdravstvenim profesionalcem. No, u ostatku populacije ova stopa iznosi oko 8 do 20 posto’, rekla je Helle Terkildsen Maindal, predavačica na Institutu za javno zdravstvo na Sveučilištu Asrhus, Danska i vodeća znanstvenica na Steno Diabetes Centre za promociju i prevenciju zdravlja.

Pacijenti koji pate od mentalnih bolesti najviše su pogođeni

Čak 30 posto kardiovaskularnih pacijenata ima poteškoća s razumijevanjem ‘pisanih informacija’ i do 30 posto dijabetičara reklo je da im je ‘teško’ ili ‘vrlo teško’ komunicirati sa zdravstvenim profesionalcem i razumjeti informacije koje su primili. Ovo ih često ostavlja nespremnima za borbu s bolesti.

Najgore brojke su u slučajevima duševnih bolesti, gdje je čak 40 % pacijenata prijavilo poteškoće u razumijevanju njihove bolesti ili u interakciji s liječnicima.

‘Čak i kada se prilagodimo spolu, dobi, nacionalnosti, stupnju obrazovanja, još uvijek postoji jaz. Kronični bolesnici imaju manju zdravstvenu pismenost od opće populacije’, tvrdi Maindal.

Rasipanje resursa

Jens Søndergaard, profesor opće medicine na Sveučilištu Southern Denmark, proučava liječenje bolesnika s kroničnim bolestima.

‘Nažalost, nisam iznenađen rezultatima’, rekao je. ‘Vrlo dobro znamo da kada pacijentima damo informacije o njihovom stanju i objasnimo prednosti i nedostatke njihovih lijekova, ima mnogo ljudi koji jednostavno ne razumiju’.

‘Problem je čini se u komunikaciji’, rekao je Søndergaard.

‘Ono što nam nedostaje je znanstveno dokazano znanje o tome kako bismo trebali informirati (naše pacijente). Postoji samo tendencija da napravimo nove pamflete i web stranice i tada da napravimo još pamfleta i web stranica’, rekao je.

‘Zdravstvo je naseljeno akademicima koji često govore kompleksnim jezikom. Svi žele izvući neku poruku iz tog jezika, no mi jednostavno za to nemamo alata’, rekao je Søndergaard.

Zbrka ne samo da nije dobra za zdravlje pacijenata, rekao je Søndergaard, nego je loša zbog rasipanja resursa kako bi u konačnici dopustili da pacijenti skližu kroz sustav kao kroz mrežu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.