Prevenirajte bolesti cijelog organizma i posjetite zubara

Četkanje i čišćenje zubnim koncem na dnevnoj bazi nije samo iz estetskih razloga – čisti zubi i zdravi desni neophodni su za zdravlje, izvještava Svjetska zdravstvena organzacija (WHO). No ne čini se da svi ovo imaju na pameti.

Prema WHO-u 60 do 90 % školske djece i gotovo 100 % odraslih ima zubni karijes. 15 do 20% odraslih osoba ima ozbiljnu bolest desni, poznati kao rizični faktor za gubitak zuba. Nedavni izvještaj American Dental Association otkriva da više od 100 milijuna Amerikanaca ne odlazi na godišnje preglede koji mogu pomoći u prevenciji većine stomatoloških bolesti, piše Medical Daily.

Manje česte posjete zubaru pomiješane sa slabom stomatološkom uslugom ne samo da dovode do groznog oralnog izgleda, nego negativno utječe na opće zdravstveno stanje.
Zabilježite Nacionalni Dan zubara (6. ožujka). Ovaj neslužbeni dan ne samo da ima za cilj pokazati zahvalnost za zubara, nego smanjiti napetost i tjeskobu ljudi prije odlaska na iduće čišćenje. Kako biste dobili motivaciju, evo što je potrebno znati prije idućeg odlaska na zubarski stolac.

Prevencija bolesti

Stomatolozi mogu odrediti jeste li u razvoju nekih ozbiljnih bolesti poput dijabetesa samo pogledom na vaše zube, u skladu s Delta Dental.
Ideja je da dijabetičari mogu imati smanjeni protok sline, osjećaj peckanja u svojim ustima ili na jeziku, što može uzrokovati karijes. Da ne spominjemo da nekontrolirane razine šećera u krvi mogu imati nepovoljan utjecaj na oralno zdravlje, posebno na recesiju desni ili skupljanje.

Nije samo dijabetes u pitanju. Prethodne studije pokazale su da više od 90 % sustavnih bolesti – bolesti koje uključuju mnoge organe ili cijelo tijelo – imaju ‘oralnu manifestaciju’ uključujući krvarenje desni, natečene desni, čireve u ustima i suha usta, izvještava Delta Dental. Također je dobro dokumentirano da biserni zubi mogu biti odraz zdravlja kosti i mentalnog zdravlja, kao i rizika osobe od razvoja demencije, moždanog udara i koronarnih bolesti srca.

Štoviše, oralna infekcija, poput bolesti desni, smatra se da povećava rizik od prijevremenog poroda, oralnog HPV-a i raka. Pa ipak, njega potrebna za prevenciju ovih bolesti ne započinje niti završava sa zubarom.

Smanjenje oralnih bakterija

Kao i mnogi dijelovi tijela, usta preplavljuju kolonije bakterije, podaci su Mayo Clinic. Jedna studija iz 2005. procjenjuje da postoji više od 700 bakterijskih vrsta u usnoj šupljini. Ne možete ih vidjeti, osjetititi ili okusiti, no one su tu – i dok je većina bezopasna, postoje neke vrste koje su u stanju uzrokovati bolest.

Kada loše bakterije uspijevaju u ustima, one uzrokuju gradnju plaka, karijesa i gingivitisa, što može dovesti do parodontnih bolesti – jedne od najčešćih bakterijskih infekcija. Oralne infekcije dopuštaju bakterijama da putuju kroz krvotok prema srcu i arterijama, gdje se podiže kolesterol i potiče upala.

WHO je izvijestio da rizični faktori za oralne bolesti mogu uključivati nezdravu prehranu, upotrebu duhana i štetnu upotrebu alkohola, međutim, ovo varira diljem geografskih regija, raspoloživosti i dostupnosti oralne zdravstvene usluge.
‘WHO je otkrio da su oralne bolesti i infekcije rastući problem u zemljama s niskim ili srednjim dohotkom zemlje’ i da je u svim zemljama oralna bolest znatno veća među siromašnim i ugroženim skupinama stanovništva’.

Ne plaku

Dnevno četkanje i čišćenje zubnim koncem može držati bakterije pod kontrolom. Zubna pasta pomaže zaštititi zube od propadanja uklanjanjem plaka s površine zuba. Zubni konac dopire do bakterija koje uzorkuju karijes, a koje se mogu zadržavati između zubi gdje četkica ne može doprijeti.

Važno je ovo učiniti dva put dnevno – no ne rade svi Amerikanci ovako, prema jednom istraživanju, naime, otkriveno je da više od 30 % Amerikanaca četka zube jednom dnevno.
No, čišćenje zuba samo jednom dnevno može ‘započeti proces karijesa… naročito ako je povremeno zaboravljanje češće nego si želite priznati’. Već do popodneva plak se stvori na zubima.

‘Sredinom dana, prijeđite jezikom preko zubiju i desni. Pronaći ćete ljepljive i hrapave naslage’, izvještava ADA. To je plak.

Dakle, savjet da se zubi četkaju i čiste zubnim koncem nije šala. Ljudi bi trebali čistiti svoje zube kada ustanu iz kreveta ujutro i opet prije spavanja, dvije minute mekim vlaknima četkice koju treba zamijeniti svaka tri do četiri mjeseca. ADA također preporučuje čišćenje zubnim koncem nakon pranja zuba kako bi se pomoglo u uklanjanju plaka i čestica hrane koje su zapele između zuba i ispod linije desni.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.