Šest sati spavanja noću nezdravo isto kao i nespavanje

Spavati manje od šest sati svake noći može bit opasno kao ne spavati uopće, nova je studija.

No to nije sve. Sudionici studije koji su spavali samo šest sati noću mislili su da su dobro, što znači da misle da nisu uskraćeni za san.

Tim istraživača analizirao je ukupne kognitivne odgovore 48 sudionika svaka dva sata u periodu od dva tjedna. Sudionici su bili podijeljeni u četiri grupe i imali su različito trajanje spavanja; od osam, šest i četiri sata te bez spavanja noću uopće, piše Tech Times.

Isprva, ljudi koji su spavali šest sati bili su dobro, no 10. dan, postali su neproduktivni kao oni koji nisu spavali dvije noći zaredom.

Ono što je zanimljivo je da šestosatni spavači nisu bili svjesni da se njihova razina pospanosti postupno povećava.

Kod sudionika koji spavaju samo četiri sata dnevno, dnevna izvedba pokazala je polagan pad. Naravno, ljudi koji su spavali osam sati svake noći bili su najbolji u dnevnim izvedbama. Istraživači su otkrili da se ljudi lišeni sna normalno nose sa stanjem kroz poricanje.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Sleep. Dok je studija otkrila ono što već znamo – da je ne dobivanje dovoljno sna loše za zdravlje – neki stručnjaci izražavaju zabrinutost oko otkrića.

‘Ne postoji čaroban broj. Svi imaju različite potrebe za snom’, rekao je psiholog Joyce Walsleben sa Sveučilišta New York. Walsleben je dodao da će ljudi znati dobivaju li dovoljno sna ukoliko ne osjete drijemež tijekom dosadne situacije sredinom dana.

Nacionalna zaklada za spavanje kaže da ljudi imaju različite potrebe za spavanjem. Te su potrebe uređene prema zdravlju i životnim navikama pojedinca.

Kako bi otkrili koliko vam je sna potrebno, važno je da provjerite u koji ‘spektar potreba sna’ spadate, koji opisuje preporučene sate sna, ovisno o dobi.

Međutim, to je jednako važno kao i potraga za faktorima koji utječu na kvalitetu i kvantitetu sna, poput radnog rasporeda, razine stresa i okolišnih faktora.

U nedavnoj studiji istraživači su otkrili da svjetlosno zagađenje noću utječe na, kako količinu, tako i kvalitetu sna. Istraživači sa Sveučilišta Stanford u Californii otkrili su da manja izloženost mraku može pokvariti nečije obrasce spavanja. Svjetlosni izvori iz susjedstva poput uličnih lampi mogu otežati ljudima san noću.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.