Otkriven razlog zbog kojeg zatvaramo oči kada se ljubimo

Zašto zatvaramo oči kada se ljubimo?

Psiholozi su do sada mislili da ljudi zatvaraju oči kada se ljube jer se njihova vizija ne može fokusirati na nešto toliko blisko kao lice partnera.

No, znanstvenici su sada odbacili ovu teoriju i otkrili da mozak nije u stanju nositi se s kombinacijom vizualnih podataka i taktilnom senzacijom/osjetljivosti kada se ljubimo.
To bi moglo objasniti zbog čega, primjerice, ne možete opaziti da vam vibrira telefon dok tražite lice prijatelja u masi ljudi, a ima daleko ozbiljnije posljedice za taktilni sustav upozorenje za vozače i pilote, piše Telegraph.

Sustavi taktilnih alarma dio su modernih automobila koji upozoravaju vozače da mogu izići iz propisane linije, jer je mozak vozača u tom trenutku preplavljen vizualnim zadatkom.

U studiji, koja zapravo nije uključivala ljude koji se ljube, ukazuje da, s ciljem fokusiranja na taktilni doživljaj, ljudi možda instinktivno zatvaraju svoje oči.

Ista ideja primjenjuje se na druge situacije poput diranja, čitanja Brailleovog pisma, plesanja ili vođenja ljubavi.

Dr. Sandra Murphy i dr. Polly Dalton upitali su volontere da izvedu zadatak u kojem su morali pronaći krivo slovo (test slabe ili visoke jakosti) kao i odgovoriti na prisutnost ili odsutnost kratke vibracije koja im se isporučivala istodobno u lijevu ili desnu ruku.

Znanstvenici su otkrili da je osjetljivost na taktilni stimuli reduciran kada su upitanici bili udubljeni u vizualni zadatak.

Dr. Dandra Murphy: ‘Već sam znala da povećanje zahtjeva vizualnog zadatka može smanjiti pažnju na vizualni i auditorni stimuli’.

‘Naša istraživanja ovaj nalaz šire i na osjetilo dodira. To je osobito važno s obzirom na rastuće korištenje taktilne informacije u sustavima upozorenja’.

‘Na primjer, neki automobili sada pružaju taktilna upozorenja kada počnu prelaziti preko iscrtanih pruga na cesti – naše istraživanje ukazuje da bi vozači manje vjerojatno uočili te pruge kada su angažirani u zahtjevni vizualni zadatak kao što je traženje putokaza na prometnom raskrću tijekom vožnje’.

Istraživanje je objavljeno u člasopisu Experimental Psychology: Human Perception and Performance.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.