Žene šefice kompaniju čine inovativnijom

Više žena u ulogama lidera može povećati inovacije tvrtke, pokazuje novo istraživanje.

Kada žene popunjavaju top pozicije u tvrtkama, studija pokazuje, kompanije su u prosjeku inovativnije i proizvode više proizvoda.

‘Otkrili smo da je u prosjeku pozitivan učinak imati više žena za managere. Zapošljavanjem više žena managera, kompanije mogu biti inovativnije’, rekao je koautor studije Jacob Lyngsie, sa Department of Strategic Management and Globalization, Copenhagen Business School, Danska, piše Science Nordic.

Prednosti zapošljavanja više ženskih managera često izbijaju u intenzivnim raspravama o ženama na rukovodećoj poziciji i kvotama. No, argument se do sada zaustavljao na onome što Lyngsie naziva ‘anegdote i loši podaci’.

‘Ne možemo reći da su žene bolje od muškaraca ili da su muškarci bolji od žena. Naši rezultati ukazuju da bismo jednostavno trebali imati više žena u višem menadžmentu. No, naši rezultati također pokazuju da je ovo pitanje daleko složenije i da moramo razgovarati o tome, rekao je Lyngsie.

Lyngsie vidi da prednosti postoje ako je više žena na managerskim funkcijama, no također postoji i negativni efekt kada tvrtka napravi svoje prvo žensko menagersko imenovanje. Pozitivni učinak nestaje ako tvrtka ima puno ženskih zaposlenika.

Ovo istraživanje je upravo prihvaćeno za objavljivanje u časopisu Strategic Management.

Lyngsie je za svoje istraživanje dobio podatke iz Statistics Denmark, koji ima podatke o inovacijama i novim proizvodima od 392 danske kompanije u 2009. i od Danish Integrated Database for Labour Market Research, koji sadrži informaciju o svakom individualnom zaposleniku – njegovoj plaći, obrazovanju, radnom iskustvu, spol.

Dok su prethodna istraživanja proučavala utjecaj ženskih vođa u novčanom smislu, novi projekt smatra kako odluke vodstva mogu utjecati na razvoj i lansiranje novih proizvoda na tržište.

Malo žena na rukovodećim pozicijama ima negativan učinak

Istraživači vide jasan trend: Kompanije s mnogo žena na ključnim pozicijama su inovativnije. No, samo ako je u kompaniji dovoljno žena – jer samo jedna žena menadžerica u kompaniji povezana je sa smanjenim inovacijama.

‘Prva žena managerica teško će pronaći put prema drugima u top menadžerstvu (u smislu da se njezin glas čuje). Managerski tim od najmanje 30 % žena ima pozitivan utjecaj na inovacije. No, Lyngsie napominje da ovo ne bi nužno trebao biti apsolutni cilj za kompanije.

‘Pozitivan učinak počinje puno prije nego žene postanu većina u managerskim timovima’, rekao je Lyngsie.

‘To se odnosi na nešto što se zove mehanizmi resocijalizacije, odnosno, pokušaj prebacivanja fokusa s ‘mi smo muški i ženski viši menadžeri’ na ‘mi smo vrhovni rukovoditelji’. Što više žena uđe u top manadžement, manje će se na njih gledati kao novu i jedinstvenu prijetnju’.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.