Zašto vježbanjem ne možete izgubiti kilograme

Zašto vježbanjem ne možete izgubiti kilograme

Kako biste bili u stanju izgubiti kilograme učinkovito, vitalno je razumjeti važnost kalorija i kako izračunati količinu kalorija potrebnih tijelu da izgubi na težini. Kod gubitka kilograma, vaša prehrana je 80 % važna za postizanje željenih rezultata.

Većina ljudi, kada jednom odluči izgubiti kilograme, najčešće je angažirana u različite programe gubljenja na kilaži s nadom da će izgubiti težinu.

No, jeste li ikada zastali i zapitali se što je to što ljudima pomaže izgubiti težinu? Odgovor je jednostavan, ‘kalorije koje uzimate u odnosu na kalorije koje potrošite’, piše Paul Wilfred u članku originalno objavljenom na Quori, a prenosi Independent.

Kako biste bili u stanju izračunati i učinkovito izgubiti kalorije, morate razumjeti što kalorije zapravo jesu.

Što su kalorije?

U nutricionizmu, kalorije su definirane kao jedinica energije koje se dobivaju iz hrane i pića. Vaše stanice tijela trebaju kalorije kako bi funkcionirale normalno i to je razlog zašto morate znati koliko je vaš dnevni unos kalorija.
Ono što morate razumjeti je da bilo koja namirnica, koja sadrži kalorije, ima potencijal povećati vaš unos energije.
Ljudi koji ne razumiju važnost kalorija u tijelu, završe dobivanjem ili gubljenjem previše težine nego su u početku namjeravali.

Kako biste razumjeli dinamiku gubljenja i dobivanja kilograma, morate znati kakvu ulogu kalorije u tijelu igraju.

Kalorije su jedinica energije. One su te koje osiguravaju tijelu energiju za normalno funkcioniranje organa i čitavog organizma. Međutim unos kalorija je direktno povezan s izdavanjem energije.

Drugim riječima, planirate li izgubiti kilograme, vaši rashodi energije moraju biti više nego unos kalorija. Kako biste dobili na težini morate održati viši unos energije nego njezinu potrošnju, tj. jesti višak kalorija.

Kako se kalorije distribuiraju?

Kao što znate, postoje tri glavna makro nutrijenta: Ugljikohidrati, proteini i masti. Kako biste bili u stanju učinkovito izračunati vaš dnevni unos kalorija, morate se fokusirati na razumijevanje kalorija svakog od navedenog nutrijenta.

Međutim, ne kreiraju se sve kalorije jednako.

Kalorije po 1 gramu

  • Proteini – 4
  • Ugljikohidrati – 4
  • Masti – 9
  • Alkohol – 7

Koliko kalorija trebate jesti kako biste izgubili težinu?

U ovom trenutku većina ljudi gubi se putem jer nema dovoljno znanja koje se tiče preporučenog unosa kalorija.

3 su glavna koraka kako biste odrediti vašu kalorijsku potrebu za gubljenjem težine.

Korak prvi/Izračunajte svoju stopu bazalnog metabolizma (BMR)

Kada izračunavate preporučeni unos kalorija s ciljem gubljenja kilograma, morate u obzir uzeti neke faktore: vašu dob, fizičku aktivnost, visinu i težinu. Svi ovi varijabilni faktori utjecat će na BMR. Stopa bazalnog metabolizma odnosi se na količinu energije koje vaše tijelo treba kako bi normalno pokretalo svoje funkcije.

Korak drugi/ Odredite faktor aktivnosti

Jednom kada ste utvrdili svoj BMR, idući je korak da ga umnožite s brojem koji odgovara razini vaše aktivnosti, kako biste odredili održavanje kalorija.

Razina aktivnosti:

  • Sjedilačka (Ne radite ništa naporno cijeli dan. Ne vježbate) 1.2
  • Lagano aktivna (Uredski posao, vježbate 1 do 3 puta tjedno) 1.375
  • Umjerena (Uredski posao, vježbate 3-5 puta tjedno) 1.55
  • Aktivna (Uredski posao, vježbate 6-7 puta tjedno) 1.75
  • Vrlo aktivna (Fizički posao, vježbate 6-7 puta tjedno ) 1.9

Bazalni metabolizam sada umnožite s brojem koliko ste aktivni (iza zagrade). Primjerice: BMR x (sjedilački) 1.2 kako biste dobili ukupni kalorijski iznos.

Jednom kada utvrdite broj koji će odražavati kalorijski iznos dnevno, proučite sve potrebne kalorije iz prehrane.

Korak treći/ Kako oduzimati kalorije?

Pola kilograma masnoća iznosi 3.500 kalorija. Dakle, oduzimanjem 500 kalorija iz našeg dnevnog unosa kalorija, možemo sagorjeti pola kilograma masti u jednom tjednu (500 x 7=3.500).

Ova metoda je jednako učinkovita ukoliko želimo dobiti i mišiće. U tom slučaju moramo dodati 500 kalorija našoj prehrani kao bismo kreirali višak koji nam omogućuje izgradnju mišića.

Na ovaj način, dodavanjem i oduzimanjem kalorija, možemo postići zadani cilj izgubiti težinu ili dobiti mišiće.

One thought on “Zašto vježbanjem ne možete izgubiti kilograme

  1. Alice kaže:

    Vježbanje nije dovoljno, treba još promjeniti način prehrane i najbolje kupiti i neki dodatak prehrani. Ja sam uz pomoć dijete i dodatka Nutrition uspjela igzubiti 7 kilograma.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.