5 stvari koje trebate znati o jogurtu

Volite jogurt? Niste jedini! Prema nekim nedavnim projekcijama američko tržište jogurtima očekuje da će iduće godine prekoračiti zaradu od 9 milijardi američkih dolara.
Postoje velike šanse da trenutno imate jogurt u svom hladnjaku. No, koliko zaista znate o jogurtu?

Ovih pet činjenica o jogurtu moglo bi vas iznenaditi.

1. Krcati su bakterijama – i to je dobro!

Jogurt mora sadržavati ‘žive i aktivne’ kulture (poznate i kao bakterije), naročito Lactobacillus bulgaricus i Streptococcus thermophilus, kako bi dobili legalnu definiciju za proizvod. Te kulture pasterizirano mlijeko pretvaraju u jogurt tijekom procesa fermentacije.

Osim toga, neki brandovi sadrže Lactobacillus acidophilus, Bifidus i druge kulture. Istraživanja ukazuju da ove bakterije mogu igrati ulogu u prevenciji gastrointestinalnih infekcija i jačanju tjelesnog imunološkog sustava. Iako je potrebno još više istraživanja napraviti kako bi se utvrdila veza između kultura jogurta i ovih zdravstvenih učinaka, rane studije su ohrabrujuće. Na vrhu svega, jogurt je dobar izvor kalcija, proteina i vitamina B12.

2. Ne proizvode se svi jogurti isto

Postoji doslovno na stotinu izbora kod vrsti jogurta – regularni, s okusom voća, umjetno zaslađeni, grčki tip, švicarski i islandski, bezbroj je mogućnosti. Važno je pročitati nutritivnu tablicu. Neke vrste obiluju kalorijama, zasićenim mastima i šećerom – što ih čini više dekadentnim desertom nego zdravim obrokom. Iako svi jogurti imaju svoj prirodni šećer dobiven iz mlijeka, neki brandovi imaju preko 20g dodanog šećera. Potražite jogurt koji ima ispod 15 g šećera i bez masti.

3. Grčki jogurt ima dvostruko više proteina

Grčki tip jogurta ima dvostruko više proteina (zbog čega dulje niste gladni) i manje šećera od regularnog jogurta. U stvari, 1 šalica grčkog jogurta ima 24 grama proteina – što je ekvivalent oko 4 jaja! To je zato što je napravljen da gubi vodenkastu sirutku, što ga čini kremastijim i deblje teksture od tradicionalnih jogurta. Za savršen međuobrok pripremite nemasni grčki jogurt s bobicama, žličicom meda, 2 žlice granola i žicu žitarica.

4. Može smanjiti vaš struk

Tražite li načine kako smanjiti zasićene masnoće i kalorije, razmislite o zamjeni s nemasnim jogurtom ili nemasnim grčkim jogurtom kada kuhate (primjerice umjesto maslaca, ulja ili čak i kiselog vrhnja). Jogurt daje vlagu bez masnoća, što ga čini finom zamjenom za pečene kolačiće, muffine i ostale kolače.

5. S nama je na tisuću godina

Dok novi brandovi jogurta pune police svake godine, jogurt zapravo nije ništa novo. U stvari, dokazi ukazuju da je verzija jogurta konzumirana od strane ljudi 5 ili čak 6. 000 godina prije Krista. Postoje povijesni spisi u kojima se navodi da je jogurt bio jedan od glavnih stvari u vojci Džingis- kana, a spominje se i u drevnim indijskim, perzijskim i turskim tekstovima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.