8 znakova da tijelu nedostaje magnezija

Ovaj mineral dostupan je u mnogim namirnicama, no dobivate li još uvijek dovoljno magnezija?

Ovaj mineral zastupljen je u mnogim namirnicama, no dobivate li još uvijek dovoljno magnezija?

Umorni ste i nervozni. Možda imate problema sa srčanim ritmom ili problem sa spavanjem. Problem može biti uzrokovan nedostatkom magnezija.

Kao i s drugim nutrijentima, naše tijelo treba magnezij kako bi ostalo zdravo. Magnezij se prirodno nalazi u raznovrsnoj hrani, no tek polovina odraslih dobiva preporučene dnevne doze magnezija. Kada ga ne unesemo dovoljno u organizam, to nećemo osjetiti odmah, simptomi naime, mogu biti nejasni i slični simptomima drugih bolesti.

Neki od problema koji mogu biti uzrokovani nedostatkom magnezija

  1. Mučnina i povraćanje

Rani znakovi pomanjkanja magnezija mogu uključivati gastrointestinalne poremećaje. Oni mogu biti u rasponu od gubitka apetita do mučnine do povraćanja.

2. Krvni tlak

Mnoge su studije pokazale vezu između razine magnezija i krvnog tlaka. U tim istraživanjima volonteri s niskim magnezijem bili su skloniji hipertenziji ili visokom krvnom tlaku. Međutim, istraživanje koje je koristilo terapiju magnezijem kako bi liječili hipertenziju ponudilo je proturječne rezultate. U nekim je slučajevima bilo uspješno u drugima ne.

3. Problemi sa spavanjem

Kronične nesanice i druge poremećaje spavanja mogu biti povezane s nedostatkom magnezija. Nekoliko studija pokazalo je da magnezij kao dodatak prehrane može igrati ključnu ulogu u regulaciji spavanja.

4. Tjeskoba i depresija

Neke studije pokazale su vezu između magnezija i živčanog sustava. U nekim slučajevima čini se da ovaj mineral ima pozitivan učinak na stres, tjeskobu i neke simptome depresije.

5. Problemi sa srcem

Iako niske razine magnezija mogu utjecati na gotovo svaki sustav u tijelu, jedan na koji ima najznačajniji utjecaj je srce. Ljudi koji imaju manjak ovog minerala skloniji su aritmiji – ili abnormalnom srčanom ritmu. U povezanim studijama, ljudi s koronarnom bolesti arterija imaju veću incidenciju nedostatka magnezija od onih koji nemaju bolest.

6. Sindrom nemirnih nogu

Uzrok ovog sindroma često nije poznat, no ponekad može biti povezan s temeljnim medicinskim stanjem poput nedostatka vitamina ili minerala. Niske razine magnezija mogu doprinijeti drugim poremećajima spavanja i neke male studije pokazale su da magnezij kao dodatak prehrani može pomoći sa sindromom nemirnih nogu.

7. Niska energija

Nekoliko studija ukazuje da premalo magnezija čini to da tijelo mora raditi jače. U nedavnoj studiji volonteri su koristili više kisika tijekom fizičke aktivnosti kada su razine magnezija u njihovom tijelu bile niske. Nije važno vježbate li puno ili ne.

‘Učinak će se vjerojatno javiti kod ljudi s niskim magnezijem, bez obzira da li čovjek vodi aktivan ili sjedilački način života. To znači da sportaši nebi bili u stanju vježbati koliko bi mogli da imaju bolje razine magnezija u organizmu. Ljudi trebaju unositi adekvatno magnezija kako bi bili sigurni da su njihovi srce i mišići dovoljno zdravi da su dorasli zahtjevima svakodnevnog života.

8. Mišićni spazmi i slabost

Pokazalo se da magnezij stabilizira živčane aksone – živčana vlakna koji prenose informaciju iz živčanog tijela stanice. Kada razina magnezija pada, rezultat je hiperresponsivna neuromuskulaturna aktivnost što znači mišićni tremor, spazam i eventualno slabost.

Odakle dobiti magnezij?

Odrasle žene trebale bi dnevno unijeti oko 310 mg magnezija, odrasli muškarci oko 400 mg. To raste na 320 mg za žene i 420 za muškarce nakon 30 godina.

Magnezij možete dobiti iz zelenog lisnatog povrća, mahunarki, orašastih plodova i cjelovitih žitarica. Generalno hrana bogata dijetalnim vlaknima obično je bogata magnezijem. Mineral je uključen i u neku obogaćenu hranu uključujući žitarice.

Ovo su neki izvrsni izvori magnezija

  • Bademi
  • Špinat
  • Kikiriki
  • Žitarice
  • Sojino mlijeko

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.