7 znakova da ste na poslu izgorjeli kao kokica

Mentalno izgaranje, sklepano u 1970.-im godinama prošlog stoljeća, kako bi opisao psihološki učinak nemilosrdnog stresa na poslu, događa se tako suptilno da se lako može zamijeniti simptomima drugih negativnih sila, poput gadne prehlade ili utjecaja lošeg šefa.

Pomislili biste: Sigurno znam ili, barem sigurno osjećam znakove sagorijevanja prilično brzo, nije li tako? No ne uvijek.

U nastavku je sedam znakova da ste pod ozbiljnim psihičkim stresom – i kako da ih popravite: 

1. Prekomjerno ste cinični

Otkrili ste da ste više sarkastični nego ste bili prije? Rugate se kolegi koji je prema vama uvijek bio ljubazan? Provjerite prolazite li teško razdoblje zbog kojeg ste još više cinični.

2. Želite pobjeći

Žudite za tim da sve porazbacate i rezervirate kartu u jednom smjeru za Bali? Maštate o tome da isključite internet, telefon, TV i preselite u planinsku kuću u Kanadi? Ova napast možda je samo simptom ste izgorili i istrošili se, kažu stručnjaci.
Izbjegavanje je jedan mehanizama gdje se pokušavate distancirati od svog posla ili ga pokušavate izbjeći jer ulažete previše napora u posao u zavedenim nadama da će ubrzati vaš uspjeh.

3. Zabrljate inače lagane zadatke

U posljednje vrijeme gotovo svaki posao kojeg se na poslu dohvatite zabrljate? Zaboravljanje obljetnice, odlaska na poslovni doručak, kao i trenutnog nedostatka pažnje na detalje upozoravajuć je znak sagorijevanja. Kada vam problem predstavlja pamćenje stvari ili održavanje vašeg uma u korak s dnevnim zadacima, kažu danski znanstvenici, vjerojatno je vrijeme da se dovedete u red.

4. Uvijek ste umorni

U posljednje vrijeme nekoliko ste puta prespavali prekrasno sunčano subotnje jutro? Ovakva uporna lijenost može biti klasičan znak sagorijevanja, naročito ako ustanovite da jedan dan kojeg prespavate ne eliminira letargiju. Emocionalna iscrpljenost je kontrolan znak da patite od radne disfunkcije.

5. Uvijek ste nezadovoljni

Da li vam pamet ostaje na poslu? Hodate uokolo i tvrdite da su vaši šefovi nasilnici, a vaše kolege maliciozne. Dakako, vaša karakterizacija kolega može biti istinita. No ovi osjećaji mogu biti simptom ‘preopterećenog sagorijevanja na poslu’.
Kako biste se nosili sa ‘frenetičnim zaposlenikom koji do uspjeha radi na način da se skroz iscrpi’, prema Udruzi za psihološku znanost, možda možete početi kriviti svoju radnu kulturu (bez ikakvog dobrog razloga) za svoj samonametnuti frenetični tempo ‘kako biste došli do vrha’.

6. Sumnjate u sebe

Naporno ste radili kako biste stekli poštovanje, a u posljednje vrijeme se pitate ima li sve što radite ikakvih vrijednosti. Ovi iskrivljeni osjećaji ‘smanjenog ostvarenja’ je klasičan simptom sagorijevanja i može utjecati na svakoga tko je previše radio, od kirurga do vrhunskih sportaša. Vaš se um počinje poigrati s vama, kao način da se nosi s konstantnim zahtijevima vašeg posla.

7. Cijelo vrijeme ste bolesni

Glavobolje vam ne prolaze, a trbuh vam cijelo vrijeme prevrće? Imate i dugotrajne respiratorne nevolje, no liječnici ne pronalaze ništa? Razmislite o pregledu, kažu znanstvenici koji su otkrili mnogo poveznica između fizičkog zdravlja i sagorijevanja na poslu.

Ponekad stres na poslu može rezultirati i stvarnim tjelesnim ozlijedama.

‘Više razine sagorijevanja na poslu, kažu autori jedne studije ‘dovode do brže stope propadanja fizičkog zdravlja’ – od uobičajene prehlade do problema sa srcem.

Kako se osjećati bolje:

Ako ste potvrdno odgovorili i na jednu prethodnu tvrdnju vrijeme je da stanete na loptu i počnete raditi promjene.

  • Dogovorite druženje s prijateljem koji vas uvijek nasmije.
  • Ugodite si. Bilo da je riječ o masaži, sauni ili šetnjama prirodom, svakako napravite nešto što će veseliti samo vas.
  • Dotjerajte svoju to do listu. Kada vam važne stvari skliznu kroz pukotine šanse su da imate dan prenatrpan više nego je to realno moguće.
  • Izrazite zabrinutost o vašem stanju vašem šefu. Možda se čini nelogičnim da skrenete pozornost o vašem nezadovoljstvu prema onome za kojeg vjerujete da ga je uzrokovao. No kada pristupite ovom razgovoru kao intervenciji, a ne konfliktu možda ćete biti u stanju ukloniti svoje tenzije.
  • Reorganizirajte vaše poslovne ciljeve kako bi ste se okrijepili. Sagorijevanje povezano s isrpljenosti može indicirati da niste samo umorni nego ste umorni od istih starih detalja vaše dnevne poslovne rutine.
  • Potražite način kako da preuzmete nove odgovornosti u istom području kako biste se osjećali više angažiranima.
  • Rezervirajte odmor, razmislite o njemu kao da vam ga je liječnik naložio. Odmor na plaži mogao bit biti baš ono što vam treba.

 

Izvor: Time

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.