Karfiol: Vaš kuhinjski kameleon

Kupili ste glavicu karfiola i ne znate što biste s njim napravili i što karfiol uopće sadrži. Kruciferno povrće, u koje se ubraja i karfiol bogato je nutrijentima, uključujući nekoliko karotenoida (beta karoten, lutein, zeaksantin), vitamin C, E, i K, folate i minerale. Također, karfiol je izvrstan izvor vlakana. 

Dobro ide s drugom hranom

Zahvaljujući blagom okusu i teksturom s kojom je lako raditi, karfiol sjajno ide s mnogo jela. Karfiol može zasjati u središtu stola ili zauzeti mjesto visokokaloričnog škroba kao prilog. U jednoj šalici karfiola nalazi se samo 25 kalorija i 5 grama ugljikohidrata.

Al dente

Kao i sa svim povrćem, probajte karfiol ne prokuhavati previše. Što je više topline, manje je nutritivnih sastojaka, arome i u konačnici i manje hrskanja. Pokušajte ga pržiti, pariti ili pirjati. Onda opet, ponekad, duboko pečen karfiol, umočen u fini bijeli dresing sjajna je utjeha hranom.

Vitaminsko pakiranje

Ovaj rođak brokule pršti zdravstvenim benefitima. Sadrži mnogo vitamina C, koji može napraviti gotovo sve – od toga da snizuje kolesterol do toga da poboljšava protok krvi za kontrolu šećera u krvi. Dobar je izvor vitamina K, koji jača kosti i zgrušnjava krv. Ima i visoke udjele vlakana i folne kiseline, vitamina B i antioksidanasa.

Borac protiv raka

Povrće poput karfiola i kelja sadrže glukozinolate, koji su na životinjskim studijama pokazali da mogu zaustaviti razvoj raka. Studije o kemikalijama bogatim sumporom pokazuju da mogu blokirati stanice raka, popraviti DNA, potaknuti imunitet i zaustaviti upalu. Stoga, ovo povrće ne samo da je dobra saveznik u borbi protiv bolesti srca, moždanog udara i dijabetesa već i raka također.

Okusite dugu

U prekrasnim je bojama

Karfiol je pretežno bijeli, što krasno ide s crvenom paprikom i zelenim graškom. No postoje i narančasti i ljubičasti hibridi. Narančasta glavica ima slađi okus i više beta karotena, što podržava zdravlje oka i kože. Ljubičasta glavica ima orašastiji okus i antioksidanse koje sadrži i borovnice. Postoji čak i zelena vrsta, miks karfiola i brokule, koja je malo slađeg okusa od varijante miksa karfiola i brokula.

Upotrijebite glavu

Postoji mnogo pametnih načina kako uvesti karfiol u svakodnevni jelovnik:

  • Skuhajte ga i napravite pire, dobit ćete baršunastu teksturu koja je izvrsna za bogate juhe, a možete preskočiti tešku kremu od karfiola.
  • Sitno sjeckan, kao zrno, može se koristiti umjesto kuskusa ili riže.
  • Pomiješan s nemasnim mlijekom i parmezanom, izvrstan je kao umak za tjesteninu.

Mijenja pire od krumpira

Prije nego posegnete za krumpirom razmislite koliko kalorija i ugljikohidrata se u njemu nalazi. Uštedite više od 100 kalorija tako da se okrenete kuhanju karfiola. U trenutku kada je taman kuhan budite oprezni s dodavanjem vrhnja i maslaca. Probajte sa dodavanjem senfa ili svježeg začinskog bilja.

Pizza

Ako ste alergični na gluten ili samo želite pojesti nešto zdravije, odbacite brašno i ubacite karfiol kako bi vaša pizza bila hrskavija. Pomiješajte karfiol i s mozzarelom i origanom kako bi dobili tradicionalnu mediteransku pizzu. Na nju stavite masline i sušene rajčice i feferone. Dobar tek!

Dodajte ga u pečenku

Celebrity kuhari i šefovi podjednako opisuju pržene komade cvjetače. Govori se o mesnatoj teksturi i orašastom, karameliziranom okusu. Takvi mogu biti prilog odresku s finim umakom od sira.

Izvor: WebMD

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.