Hrana i napitci koji tjeraju na mokrenje

Pretjerano aktivan mokraćni mjehur (ili nestabilan mokraćni mjehur) ili OAB (engl. overactive bladder) je bolest za koju se smatra da pogađa svaku 6. odraslu osobu, češće žene nego muškarce.

Prema definiciji Međunarodnog društva za kontinenciju (ICS), bolest je opisana nizom simptoma: hitnošću (urgencijom), većom učestalošću i noćnim mokrenjem (nokturija), a da pri tome nije poznat neki drugi uzrok simptoma kao što su urinarna infekcija, intersticijski cistitis, kamenci u mjehuru ili stresna inkontinencija. Urgencija predstavlja iznenadnu, hitnu potrebu za mokrenjem, najčešće kad mjehur još i nije pun. Pod većom učestalošću smatra se više od 8 mokrenja dnevno. Kako biste ovako hitne odlaske na toalet sveli na minimum obratite pažnju na ono što unosite u sebe. Postoje, naime, namirnice i pića koja idu na ruku preaktivnom mjehuru.

Pazite na mjehuriće i šištanje

Gazirana pića, soda vode i druga ‘pjenušava’ pića mogu iritirati vaš osjetljiv mjehur.
Dakle ako imate preaktivan mokraćni mjehur koji se naziva i urgentna mokraćna inkontinencija ograničite unos ovih pića. Ne možete li odoljeti pjenušavim vinima, imajte na umu da i šištanje i alkohol mogu izazvati ove probleme.

Kofein tjera često i brzo

Kava, čaj, energetska pića i razne kole vode do bržeg i češćeg posjeta toaletu. Pića koja sadrže kofein također sadrže i kiselinu koja opterećuje mjehur. Pokušajte s bezkofeinskim kavama, kavama niske kiselosti i necitrusnim biljnim čajevima.

 

Odaberite bijelu čokoladu

Loše vijesti: Čokolada sadrži kofein i kiselinu. Jedite je manje i ne jedite je kasno navečer. Probajte s bijelom čokoladom, obzirom da ima malo ili nema uopće kofeina.

Citrusi mogu ozlovoljiti vaš mjehur

Naranče, grejp, klementine, limun i limeta su kiselo voće koje može otežati kontrolu poriva za mokrenjem, bez obzira jedete li ih ili pijete njihov sok. Ako mislite da određena hrana može biti uzrok vaših simptoma, prestanite ih na neko vrijeme jesti, a potom ih u malim količinama uvodite u prehranu da vidite promjenu. Možda shvatite da ni ananas nije vaš saveznik. To je zbog njegove kiselosti, isto kao i citrusi. Želite li u svoj smoothie dodati tropsko voće, koristite isjeckani kokos.

Previše rajčice

Ova kisela namirnica može iritirati vaš mjehur i pogoršati simptome. Smanjite s jelovnika hranu poput umaka od rajčice uz tjesteninu, chili i kečap.

Brusnice: prijatelj i neprijatelj mjehura

Brusnice nekim ljudima pomažu u prevenciji infekcije urinarnog trakta i upale mjehura. No, budući da su kisele, ovo bobičasto voće i njihov sok može uzrokovati probleme ako imate predispozicije za infekciju urinarnog trakta.

Manje alkohola, više kontrole

Pivo, vino, likeri – alkohol u bilo kojem obliku tjera vas da piškite više. Također, on ometa signale u mozgu prema mjehuru o tome kada morate ići na toalet. Ograničite koliko pijete, ili prestanite piti ako imate osjetljiv mjehur.

Ograničite unos začina

Alarm – čili. Vatrena salsa i Wasabi. Ljuta jela, začinjena ovim začinima mogu učiniti mnogo više od samo peckanja vašeg nepca ili toga da vam se oči zasuze. Umak od soje, ocvat, kečap, majoneza – mnogi začini sadrže kiseline ili druge problematične sastojke. Podajte svojem obroku mjehuru prijateljske začine poput ružmarina, kopra, timijana i češnjaka.

Obuzdajte unos slatkog

Umjetna sladila, šećer i med mogu postaviti vaše simptome. Uzmite pauzu i vidite što će se dogoditi.

Izbjegavajte sirovi luk

Skuhajte ga kako bi pomogli vašem sustavu. Možete se prebaciti i na ljutiku.

Preskočite bogate i kremaste sireve

Neki ljudi smatraju da ovakve poslastice pogoršavaju simptome, naročito odstajali sirevi i kisela vrhnja. Ako se vaš mjehur ne može nositi s pravim stvarima, prebacite se na imitaciju kiselog vrhnja ili obrađeni svježi sir.

Dobre za probavu, no ne i OAB

Ako uzimate lijekove protiv OAB, šljive mogu pomoći da upravljate zatvorom koji je možda došao s lijekovima. No, ovo slatko sušeno voće može uznemiriti vaš mjehur. Jedan način kako mu pomoći je da unesete više vlakana. Jedite puno proizvoda bogatih vlaknima, poput graška i mrkve.

Riješite se prerađenih sastojaka za obroke kuhane kod kuće

Umjetne arome, konzervansi i aditivi poput benzil alkohola mogu iritirati mjehur. Pročitaje naljepnice na proizvodu kako bi ovo pažljivo izbjegli. Upotrijebite voće, povrće i cjelovite žitarice za koje znate da vam neće smetati.

Igrajte se detektiva

Recimo da ujutro pijete kavu sa sokom od naranče, sodu uz ručak i čokoladnu štangicu poslijepodne kao i ljutu tajlandsku hranu s čašom vina za večeru. Može zvučati ukusno, no sve ove namirnice mogu utjecati na vaš mjehur. Zatražite liječnika da vam pomogne da uzmete pauzu od nekih namirnica, a potom ih jednu po jednu vraćajte kada vidite da ima razlike.

 

Izvor: WebMD

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.