10 namirnica koje su dobre za vaše oči

Prevencija je uvijek bolja opcija od liječenja. To vrijedi i kada govorimo o zdravlju očiju. O svojim očima brinete onda kada u organizam unosite vitamine potrebne za zdravlje oka, posebno vitamin A. Za zdravlje očiju se preporuča i prehrana bogata mineralima.

Pravilna briga o zdravlju očiju usporava proces makularne degeneracije povezane sa starenjem. Također smanjuje vjerojatnost od preuranjenog gubitka vida zbog naprezanja ili bolesti očiju. Zdravlje očiju se može održavati i poboljšati pomoću pravilne prehrane jer su pravilna prehrana i zdravlje očiju usko povezani.

U nastavku slijedi 10 namirnica koje obiluju vitaminima i hranjivim sastojcima koji blagotvorno utječu na vaše oči.

#1 Sirova crvena paprika

Paprika vam daje najviše vitamina C po kaloriji. To je dobro za krvne žile u vašim očima, a znanost sugerira da bi mogla sniziti rizik od dobivanja mrene (katarakt). Vitamin C pronađen je u puno voća i povrća, uključujući kineski kupus (bok choy), cvjetaču, papaju i jagode. Vrućina uništava vitamin C stoga jedite sirovo ako možete. Jarko obojene paprike također sadrže i vitamine Drage oku, a to su vitamin A i E.

#2 Suncokretove sjemenke i orašasti plodovi

28 grama ovih sjemenki ili badema ima pola količine vitamina E koje se preporučuju odraslim osobama svaki dan. Velika studija otkrila je da vitamin E, zajedno s drugim hranjivim tvarima, može pomoći usporiti pogoršavanje, sa starenjem povezane makularne degeneracije. Također može pomoći u prevenciji mrene. Lješnjaci, kikiriki (tehnički mahunarke) i maslac od kikirikija dobri su izvori vitamina E.

#3 Tamno lisnato povrće

Kelj, špinat i raštika primjerice, bogati su i vitaminom C i E. Također sadrže karotenoide lutein i zeaksatin. Ove biljne oblike vitamina A snizuju rizik od dugoročnih bolesti oka, uključujući makularnu degeneraciju i katarakt. Većina ljudi na zapadnjačkoj prehrani ne unosi dovoljno ovog povrća.

#4 Losos

Vašoj mrežnici (retina) potrebne su dvije vrste omega 3 masnih kiselina kako bi radila kako treba: DHA i EPA. Obje možete pronaći u masnoj ribi poput lososa, tune i pastrvi, kao i drugim morskim plodovima. Omega 3 štiti oči i od makularne degeneracije i glaukoma. Niske razine ovih masnih kiselina povezane su sa suhim očima.

#5 Slatki krumpir

Narančasto obojano voće i povrće poput slatkog krumpira, mrkve, dinje, manga i marelica zasićene su beta karotenom, formom vitamina A koji pomaže kod noćnog vida, sposobnosti oka da se prilagodi mraku. Jedan slatki krumpir također ima više od polovine dnevne doze vitamina C i malo vitamina E.

#6 Nemasno meso i perad

Cink donosi vitamin A iz vaše jetre do retine, gdje se koristi kako bi proizveo zaštitni pigment melanin. Kamenice imaju više cinka po jednom služenju nego bilo koja druga hrana, no ne trebate biti ljubitelj školjki da bi ga namirili koliko vam treba. Govedina, svinjetina, piletina (tamno meso i prsa) dobri su izvori.

#7 Grah i mahunarke

Preferirate vegetarijanske, nisko masne, a visoke vlaknima opcije kako biste svoj vid održali oštrim noću te kako biste usporili makularnu degeneraciju?
Slanutak je bogat cinkom, kao i crni grah, grah i leća. Limenka zapečenog graha će odraditi svoj posao.

#8 Jaja

Cink u jajetu pomoći će da vaše tijelo uzme lutein i zeaksantin iz svog žumanjka. Žuto narančasta boja iz ovog sastojka blokira štetnu plavu svjetlost od oštećenja retine.
Također pomažu povećati količinu zaštitnog pigmenta u makuli, dijelu oka koji kontrolira središnji vid.

#9 Tikvice

Vaše tijelo ne može proizvesti lutein i zeaksantin, no možete ih dobiti iz tikvica tijekom cijele godine. Ljetne tikvice imaju i vitamin C i cink. Zimske vrste podat će vam vitamine A i C kao i omega 3 masne kiseline.

#10 Brokula i prokulice

Ovo obiteljsko povrće dolazi u dobitnoj kombinaciji nutrijenata: vitamin A (kao lutein, zeaksantin i beta karoten), vitamin C i vitamin E . Sve ovo su antioksidansi koji štite stanice u vašem oku od slobodnih radikala, tipa nestabilne molekule koja uništava zdravo tijelo. Vaša je retina posebno osjetljiva.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.