10 snažnih gastronomskih i nutritivnih parova hrane

Neka hrana kao da oduvijek ide zajedno. Riža i grašak. Jogurt i banane. Poznato? Manje više je li tako….

Ovi gastronomski parovi su više od samo ukusnih poslastica – svi oni imaju hranjive super moći. Kada se ovakve dvije namirnice kombiniraju, dolazi do super punjenja.

‘Sve je u sinergiji između namirnica koje idu tako dobro zajedno’, rekla je Elaine Magee, koautorica 25 knjiga uključujući onu o prehrani ‘Food sinergy’. ‘Nije riječ o raketnoj znanosti. Želimo dobiti puno cjelovitih namirnica jer mnogo je parova za koje još niti ne znamo’.

U nastavku je 10 parova super moćnih kombinacija i pogled na vjerojatne prednosti koje ti parovi nude kada ih jedete u isto vrijeme.

Salata i jaja

Da, na vrh salate vjerojatno sjajno ide šareno povrće. No, želite li požeti prehrambene nagrade bacite na salatu kuhana jaja. Istraživači sa Sveučilišta Purdue otkrili su da je apsorpcija hranjivih karotenoida bila 3.8 puta veća kada su sudionici dodali tri kuhana jaja u svoju salatu za razliku od toga kada ne stave ništa. Studija je relativno mala no i druge studije su pokazale da masne kiseline pomažu tijelu da upije nutrijente.

‘Malo masnoće upravo je ono što vam je potrebno da bi se upili, u mastima topivi vitamini koje tamno, lisnato povrće sadržava’, rekla je dijetetičarka Marilyn Tanner koordinator studije na Washington School of medicine.

Riža i grah

 

Postoji razlog zbog čega je ovo popularan par. I riža i grašak tipično nisu preskupi i kada ih stavite zajedno dobijete kompletan protein, rekla je Tanner-Blaiser. To se događa kada namirnica sadrži adekvatnu količinu svih devet esencijalnih amino kiselina koje su našem tijelu potrebne.

Zeleni čaj i limun

Kapljica limuna čini više nego vaš zeleni čaj što nudi svjež okus. Istraživači su otrkili da limunov sok omogućuje da se više zdravih antioksidansa u zelenom čajju – poznatih kao katehini – da se upiju u tijelo. Katehini su povezani sa zdravijim srcem i zdravljem mozga kao i smanjenim rizikom od raka.
‘Kada god gledam sinergiju super hrane limun i zeleni čaj stalno iskaču. Ovo je savršena kombinacija’.

Jogurt i banane

Osim što je banana savršena osnova za ukusni smoothie, ova dva sastojka idealna su kombinacija za popravak mišića nakon vježbanja.
‘Istraživanja pokazuju da konzumacija ova dva makronutrijenta zajedno kratko nakon vježbanja ubrzavaju oporavak mišića’, rekla je sportska dijetetičarka Monique Ryan.
Brak ugljikohidrata i proteina u vašem tijelu podiže razinu inzulina.

Više inzulina dopušta mišićima brzo upijanje hranjivih tvari za oporavak poput amino kiselina i glukoze nakon vježbanja čime oni postaju u jači.

Zobene pahuljice i sok od naranče

Zobena kaša obiluje željezom, a vitamin C u narančinom soku potiče apsorpciju željeza.

Češnjak i luk

Pogledajte sve recepte koje uparuju ova dva snažna pokretača. ‘Luk i češnjak su kulinarski partneri i oba imaju veoma snažne antioksidanse’. Osim toga, povezani su s mogućim padom rizika od moždanog udara, srčanih bolesti i određenih vrsta raka. Zajedno, dobivate dvostruku dozu još više antioksidanasa.

Rajčica i avokado

Kao što ćete dodati jaja na salatu, dodavanjem zdravih masnoća vašoj rajčici pomoći će da se karotenoidi iz rajčice lakše apsorbiraju u tijelo. Rajčice su prepune likopena, karotenoida za koji se smatra da smanjuje rizik od bolesti srca i raka. Neka vam je likopen dostupniji tako da rajčicu pomiješate s avokadom (guacamole) ili ih pomiješajte s malo maslinovog ulja.

Rajčice i brokule

Ovo šareno povrće sadrži sastojke koji se bore protiv raka uključujući mnogo likopena i vitamina C u rajčici i fitokemikalija u brokuli. U studiji o raku prostate, kombinirani su bili mnogo učinkovitiji u usporavanju rasta tumorske izrasline u štakorima nego kada su sami.

Riba i vino

Kada su provodili jednu studiju nad sudionicima koji su jeli ribu i pili alkohol, europski su znanstvenici otkrili da se umjerena količina vina ponaša kao okidač, pojačavajući omega 3 masne kiseline od ribe. Omega 3, primarno pronađena u ribama, smatra se da štiti tijelo od koronarnih bolesti srca.

Jabuka plus korica jabuke

Ne gulite voće. ‘Fitokemikalije u kožici jabuke kod smanjenja raka najbolje funkcioniraju s onima od jabukovog mesa’.

Kožica je vitalna. Isto vrijedi i za svako voće i povrće s jestivom korom. Postoji mnogo važnih hranjivih tvari u kožici koja u tandemu radi s nutrijentima iz mesa jabuke. Kako biste dobili najviše benefita jedite ih zajedno.

Ironično, hrana koja nutricionistički dobro ide zajedno također je i dobrog okusa kada se jede zajedno. Baš kao da vaše tijelo zna da se nešto dobro događa.

‘Vaše tijelo voli kada hranjive tvari dolaze iz hrane’, kaže Tanner Blaiser.

Možete li ih upariti na način da dobijete dvostruku pobjedu, dobivate i nutrijente i božanstven okus za nepce, koliko bolje od toga može ići?

 

Izvor: Mother Nature Network

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.