Magnezij može skromno sniziti krvni tlak

Dodatak magnezija koji se uzima redovno tri mjeseca može rezultirati malo nižim krvnim tlakom, navodi se u analizi više od 30 postojećih studija.

Prethodni dokazi ukazuju da nedodstatak magnezija može biti povezan sa kardiometaboličkim poremećajima, uključujući visoki krvni tlak, rekao je glavni autor istraživanja Yiqing Song.

‘Redovno oralno uzimanje magnezija može pomoći sniziti krvni tlak i može se smatrati kao ne-skupa, sigurna, pomoćna antihipertenzivna terapija’, rekao je Song, sa Sveučilišta Indiana u Indianapolisu.

No, dodaci magnezija mogu izazvati gastrointestinalne simptome, a mogu ometati i rad lijekova, rekao je.

‘Pacijenti s bolestima srca, bolestima bubrega, bolestima jetre i drugih kritično bolesnih stanja ne smiju uzimati dodatak magnezija, bez suglasnosti svog liječnika i nadzor’, rekao je Song.

Natrol Magnesium High Absorption 60 tableta za žvakanje

Magnezij

Istraživači su kombinirali podatke iz 34 kliničkih ispitivanja koja su uključivala ukupno više od 2. 000 ljudi. Na temelju tih rezultata otkrili su da uzimanje dnevne doze magnezija, što je oko 368 miligrama magnezija, oko tri mjeseca reducira mjerenje visokog krvnog tlaka od jednog do dva milimetra žive (mm Hg).

Očitanja normalnog krvnog tlaka su 120 mm Hg sistolički (gornji broj) ili manje i 80 mm Hg dijastolički (donji broj) ili manje. Hipertenzija ili visoki krvni tlak obično se definira kao sistoličko očitanje od 140/ 90 mm Hg ili više.

Oko 70 milijuna odraslih u SAD-u ili jedan na troje ljudi, ima visoki krvni tlak, podaci su Centra za kontrolu i prevenciju bolesti.

Pronalazak sigurnog načina za sniziti krvni tlak, čak i skromno može imati značajan utjecaj na zdravlje stanovnika, pišu autori u Hypertension.

Ljudi koji su uzimali ove dodatke također su imali više razine magnezija u svojoj krvi od onih koji su uzimali placebo, što sugerira, no ne dokazuje da je magnezij odgovoran za blago snižavanje očitanja krvnog tlaka u skupini koja je uzimala dodatke ovog minerala.

‘Ljudi mogu dobiti magnezij iz hrane koliko su dobili i u studiji ako prilagode prehranu’, rekla je glasnogovornica American Heart Association.

Primjerice pola šalice kuhanog špinata sadrži gotovo 80 mg magnezija, a grah, orašasti plodovi i drugo lisnato zeleno povrće također su izvrstan izvor magnezija.

‘Studija naglašava važnost konzumacije zdrave prehrane koja pruža preporučene količine magnezija kao strategiju za pomoć u kontroli krvnog tlaka’, rekla je Kris Etherton, ugledna profesorica nutricionizma na Sveučilištu Pennsylvania u Philadelphiji koja nije sudjelovala u analizi.

Dodaci se dobro podnose, rekla je Song, no ima ljudi koji su doživjeli ne-ozbiljne nuspojave kao što su blagi bolovi u trbuhu, proljev, mekana stolica, mučnina i povraćanje.

Još uvijek ostaje nejasno kako magnezij snižava krvni tlak, istaknuto je.

 

Izvor: Reuters

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.