Cimet može poboljšati sposobnosti učenja

Još jedan razlog zašto pojesti još cimeta. Nova studija otkrila je da veći unos cimeta može pomoći kod poboljšanja sposobnosti učenja.

Tim neuroloških znanstvenika sa Sveučilišta Rush u Illinoisu cimetom su hranili miševe kako bi vidjeli učinak ovog začina. Otkrili su da je ovaj kuhinjski začin pokusne kuniće učinio boljim učenicima.

Prema riječima glavnog istraživača studije Kalipada Pahana unos cimeta mogao bi biti jedan od najlakših i najsigurnijih načina da ‘loše učenike učini boljima’.

Do sada nema previše znanja o neurološkim procesima koji uzrokuju da neki ljudi imaju lošije sposobnosti učenja od drugih ili kako poboljšati izvedbu loših učenika. Nekim su ljudima dobre sposobnosti učenja urođene, dok drugi postaju bolju učenici svojim trudom. Međutim, postoje i oni koji unatoč trudu i ustrajnosti teško uče nove zadatke.

‘Razumijevanje mehanizma u mozgu koje dovodi do lošeg učenja je važno za razvoj učinkovite strategije za poboljšanje pamćenja i sposbnosti učenja’, rekao je Pahan.

Istraživački je tim otkrio da hipokampus ljudi koji imaju poteškoća s učenjem novih zadataka ima manje CREB-a, proteina koji igra ulogu u učenju i pamćenju. U usporedbi s hipokampusem dobrih učenika, hipokampus loših učenika ima više GABRA5, proteina koji pomaže generirati inhibitornu vodljivost tonika u mozgu.

Tu dolazimo do začina i njegove koristi. Miševi, koji su oralno hranjeni cimetom, metabolizirali su začin u natrij benzoat, kemikaliju pronađenu u lijeku koji se koristi za liječenje oštećenja mozga. Kada kemikalija uđe u mozak miševa, uspijeva povećati razinu CREB-a i smanjiti razine GABRA5.

Štoviše, pomaže potaknuti sposobnost neurona u hipokampusu da se promijene. Sve ove promjene tada poboljšavaju učenje i sposobnosti pamćenja miševa. Rezultati su pokazali da je cimet u stanju preokrenuti anatomske, biokemijske i stanične promjene koje se događaju u mozgovima miševa sa lošim vještinama učenja.

Na kraju eksperimenta tim je otkrio da su slabi učenici u stanju povećati svoje razine pamćenja i učenja na razinu dobrih učenika. Međutim nisu pronašli značajne razlike u učincima začina na dobre učenike.

Istraživanje je objavljeno u Journal of Neuroimmune Pharmacology 24 lipnja.

 

Izvor: Tech Times

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.