Biciklisti četiri kilograma lakši od onih koji se voze automobilima

Ljudi koji se voze automobilima kao glavnim prijevoznim sredstvom u prosjeku su teži od onih koji se ponajviše služe biciklom, rezultati su istraživanja.

Istraživači su do sada promatrali 11. 000 volontera u sedam europskih gradova. Fokusirali su se na to koji vid transporta volonteri koriste i koliko vremena provode putujući. Također su ih zatražili da bilježe svoju visinu i težinu te pruže informacije o svojim stavovima o hodanju i bicikliranju.

Analiza podataka do sada je pokazala da ljudi koji koriste automobil, kao glavno sredstvo transporta, u prosjeku teže četiri kilograma više od onih koji bicikliraju.
Europski projekt pod vodstvom međunarodne grupe stručnjaka, uključujujući one iz Svjetske zdravstvene organizacije i Imperial College London – proučava koliko različiti oblici transporta imaju učinke na razine fizičke aktivnosti, te posljedično, na zdravlje ljudi.

Dok stručnjaci još uvijek ne mogu povući konačnu uzročnu vezu između tipa transporta kojeg ljudi odabiru i njihove težine, za prve rezultate tvrde da su intrigantni te se nadaju da će praćenjem više ljudi moći povući sigurniji zaključak.

Istraživači traže idućih 14. 000 volontera u sedam europskih gradova: Antwerp, Barcelona, London, Orebro u Švedskoj, Rim, Beč i Zurich.

‘Još nemamo uzrok i učinak, no nadamo se da će prva otkrića ohrabriti više ljudi da sudjeluju u istraživanju, sve kako bismo tijekom vremena imali više podataka te kako bismo tako napravili vezu između odluke o transportu i zdravlju’, rekla je vodeća autorica projekta dr. Audrey de Nazelle.

‘Ljudi koji su fizički neaktivni u većem su riziku od razvoja kroničnih bolesti, poput raka, moždanih i srčanih udara kao i prijetnje da postanu pretili’.

‘Naše istraživanje pokazuje da faktori poput urbanog dizajna, toga kako se krećemo u gradovima i upotrebe automobila, bicikla ili hodanja svi igraju važnu ulogu u određivanju razina dnevne fizičke aktivnosti ljudi’, rekao je dr. Adrien Davis.

‘Pridobiti ljude da hodaju i voze bicikl kao dio njihovog dnevnog transportnog moda uistinu bi bila idealna solucija kako bismo se borili s rastućom epidemijom fizičke neaktivnosti’.

Istraživanje također ima za cilj utvrditi kako ljudi donose odluke o izboru transporta i koje mjere gradovi mogu poduzeti kako bi ohrabrili hodanje i vožnju biciklom.

 

Izvor: news-medical

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.