Cijena EpiPena postala previsok teret obiteljima s teškim alergijama

Ljudi s alergijama na hranu ili oni u riziku od ozbiljnih alergijskih reakcija oslanjaju se na EpiPen kako bi osigurali tretman za spašavanje života.

Nažalost, povećanje cijene uređaja postalo je u toj mjeri pretjerano visoko da je počelo uzimati danak na proračunima obitelji koji ovise o njemu.

Neke američke obitelji sada preskaču kupnju EpiPena zbog njegove visoke cijene, što bi moglo, potencijalo, imati po život opasne posljedice kada se dogodi napadaj alergije.

‘Ukoliko nemaju EpiPen, to bi za obitelji moglo značiti život ili smrt’, rekao je farmaceut Leon Tarasenko, dodajući da visoka cijena tretmana sada prisiljava neke obitelji da poduzimaju rizike.

‘Unutar posljednja dva mjeseca, imali smo oko tri pacijenta koji su imali problema s cijenom EpiPena’.

Rast cijene uređaja više od 480 %

Proteklih sedam godina, cijena EpiPena narasla je za više od 480 %. U 2009. ljekarne bi platile oko 100 dolara za dva pakiranja EpiPena, dok sada isto pakiranje košta preko 600 dolara.

EpiPen se koristi za isporuku epinefrina, sintetičkog adrenalina koji može suzbiti učinak teških alergijskih reakcija. Lijek prilagođava krvi tlak, poboljšava disanje, smanjuje otežano disanje, povećava otkucaje srca i smanjuje osip i oticanje uzrokovane alergijskom reakcijom.

Lijek u proizvodnji košta samo nekoliko dolara, stoga proizvođači EpiPena u suštini naplaćuju mnogo više za ovo pouzdano ime.

Mylan, proizvođač uređaja, ima virutalni monopol nakon opoziva njegovog glavnog konkurenta lanjske jeseni. Kompanija je napravila remarketing višedesetljetnog uređaja, utrošivši milijune dolara na oglašavanje i doniranje uređaja školama diljem SAD-a kako bi osigurala da postane poznati proizvod.

Zbog svojih napora, broj ljudi koji koristi EpiPen posljednjih sedam godina povećao se za 67 %. Proizvod je postao stroj za štampanje novca za kompaniju brojeći ga u oko 40 % svog Mylanovog operativnog profita.

U 2015. oko 3.6 milijuna recepata pisana su za injektor epinefrina. Obitelji s ozbiljnim alergijama skladištile su EpiPen te su ih zamijenjivali svake godine kada istječe rok trajanja.

Bilo je lako tvrtki podizati svoju cijenu svake godine, budući da se etablirao brand ime bez previše prijetnji konkurencije.

No, rastuća cijena, međutim, potaknula je Amerikance, koji se bore s teškim alergijama, da se okrenu rizičnim alternativama kao što su nošenje jednostavne šprice napunjene adrenalinom. Ona košta samo oko 20 dolara, no slučajno ubrizgavanje u venu umjesto u mišić može biti kobno.

Neki su sada počeli protezati svoje uređaje i daleko nakon isteka roka trajanja unatoč tome što lijek postaje mnogo manje učinkovit nakon godine dana.

 

Izvor: Tech Times

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.