10 trikova koje rade mentalno fokusirani ljudi

Jeste li se ikada zatekli u situaciji, trenutku u kojem obavljate više stvari odjednom? Primjerice, u jednoj minuti pripremate se za sastanak, već u idućoj dolazi hitan e-mail na koji započinjete odgovarati – i prije nego li stisnete opciju ‘pošalji’ kolega vam upućuje trenutnu poruku koja zahtijeva isto tako trenutan odgovor i vašu pažnju.

Ukoliko vam je teško fokusirati se i ostati produktivan, niste jedini. Jedna studija utvrdila je da su nepotrebni radni prekidi skupi, dok radnici sa sjajnim vještinama troše 28 % svog radnog tjedna kako bi upravljali e-poštom.

Druga studija Sveučilišta Kalifornija u Irvineu utvrdila je da su uredski radnici (iz studije) prekinuli posao svake tri minute, a nakon što su prekinuti – bilo je potrebno 23 minute kako bi se vratili na posao koji su radili prije prekida.

Ukoliko pronalazite sebe u ovoj zbrci, trebali biste potaknuti mentalni fokus kako biste se ‘vratili’, odnosno zadržali na zadatku koji radite.

U nastavku je 10 dokazanih trikova za povećanje produktivnosti koji vam mogu pomoći: 

1. Fokusirajte se na samo jednu stvar

Još uvijek mislite da je multitasking dobra strategija za uspjeh? Istraživanje kaže da je to mit i da multitasking u stvari može biti veoma štetan za naš mozak. Multitaskingom se gubi fokus, smanjuje kvaliteta posla kojeg radite i dulje je potrebno kako biste ostvarili svoje ciljeve. Mentalno fokusirani ljudi dovoljno su pametni da rade na manjim zadacima kako bi postigli velik cilj. No, to rade tako da rade jednu stvar dok je ne završe, a potom se prebacuju na idući zadatak.

2. Odaberite vrijeme u danu koje je najbolje za vas

Neki su ljudi super produktivni i mentalno oštri rano ujutro. Probajte dokučiti kada se najbolje fokusirate (ili barem kada vas se najmanje može omesti) te taj termin osigurajte za poslove koji će zahtijevati mentalnu čvrstoću.

3. Radite vježbe disanja prije nego započnete s poslom

Shawn Achor, na Harvardu treniran kao istraživač sreće i autor The Happiness Advantage, kaže da je dobro disati i gledati kako naš dah odlazi i ulazi oko dvije minute. On tvrdi da ovu vježbu radi svaki dan. Naime, ova vježba dopušta mozgu da se fokusira na jednu stvar. (Achor tvrdi i da će ova vježba ‘podići stopu točnosti, poboljšati razinu sreće i sniziti razine stresa).

4. Budite svjesni svojih namjera

Tijekom dana, provjerite kako stojite sami sa sobom. Kada osjetite da gubite kontrolu, zaustavite se, obratite pažnju na disanje te napravite reviziju svojih namjera. Obratite pažnju na kvalitetu vašeg rada svakih sat vremena, te postanite svjesni svojih namjera.

5. Uzimajte česte pauze

Kratke pauze pomažu, jer svatko s oštrim fokusom umori se tijekom vremena. Iscrpljujuće je! Stoga, napravite naviku, nakon pola sata rada ili koliko vam je potrebno da uzmete kratku pauzu prije nego se mozak počinje umarati. To može biti kratka šetnja od pet minuta gdje će te udahnuti zraka ili se rastegnuti. Na ovaj način, resetirat ćete se novim fokusom.

6. Prestanite neprestano provjeravati e-mail

Ovo je važno. Kontstantna provjera e-maila jedan je od najbržih načina kojim štetite svojoj produktivnosti. Jedna je ideja da izbjegavate provjeravati e-mail do pauze za ručak. Zašto? Zato što ako dozvolite da vaše jutro bude fokusirano na vaše najveće i najvažnije zadatke, umjesto da se fokusirate na probleme i ometanja koje ćete pronaći na e-mailu, radit ćete mnogo produktivnije.

7. Prvo napravite najvažniji i najveći zadatak

Čak i ako ništa drugo neće biti napravljeno do kraja dana, još uvijek ćete znati da vam je dan bio produktivan. Razlog zbog čega biste dan započeli s najvećim i najvažnijim zadatkom toliko je očit. Razine vaše energije su najviše ujutro, a ruše se nedugo nakon što se vratite s ručka. Stoga najzahtjevniji zadatak obavite ujutro.

8. Mijenjanje zadataka

Kada se prebacujete između zadataka visokog i niskog fokusa, to daje vašem mozgu priliku da se odmori nakon perioda snažnog mentalnog fokusa. Uzmimo primjer iz točke 7. Ukoliko provedete dva ili tri sata ujutro radeći na najzahtjevnijem zadatku, napunite snagu uzimanjem zadatka koji zahtijeva manji fokus, poput toga da pospremite stol, te se nakon pauze opet vratite na zadatak visokog fokusa.

9. Postavite tri cilja za dan

Ovo može biti zahtijevno, jer imamo tendenciju automatski razmišljati o dnevnim zadacima s liste s popisom zadataka. No, ovi bi ciljevi trebali uključivati zadatke koji vam pomažu da postanete bolji ljudi, bolji šefovi, bolji roditelji. Najuspješniji ljudi započinju dan stavljanjem mentalnog fokusa na nešto što će njih učiniti boljim. Što vas osnažuje, što vam daje više energije, što vas čini sretnim? Razmislite i tako započnite dan.

10. Pijte vodu

Mnogi ljudi ne piju dovoljno vode kroz dan, no dehidracija uzrokuje umor i usporava stvari. Mozak bez adekvatne tekućine ne može funkcionirati onako kako bi mogao da ima dovoljno vode. Stoga, pijte vodu kako biste održavali fokus cijeli dan.

 

Izvor: Inc.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.