Bayer opet povisio ponudu za preuzimanjem Monsanta na 65 mlrd. dolara

Njemački farmaceutski div Bayer AG rekao je da će svoju ponudu da kupi američkog rivala Monsanto Co. učiniti još slađom, čime bi ova njemačka tvrtka postala novi svjetski lider u genetski modificiranim sjemenkama i pesticidima.

U objavi puštenoj u ponedjeljak Bayer je rekao kako će podići svoju ponudu prema američkom proizvođaču sjemenja na 65 milijarde dolara ili 127,5 dolara po dionici. Ovo bi poslu donijelo ukupnu vrijednost od gotovo 66 milijardi dolara uključujući dug.

Monsanto je odbio prethodnu ponudu Bayera sredinom srpnja, od 122 dolara po dionici, ocijenivši je ‘financijski nedovoljnom’, no rekao je da je spreman nastaviti pregovore. Ta rekordno visoka ponuda procjenjivala je vrijednost Monsanta na 62 milijarde dolara. Potom je Bayer povisio ponudu na 125 dolara po dionici, ali je i ona odbijena.

S novom ponudom, Bayer je rekao kako nema namjeru obavljanja neprijateljskog preuzimanja.

Uspije li Bayer kupiti Monsanto, za ovog će njemačkog diva to značiti da postaje svjetski lider u genetsko modificiranom sjemenju i pesticidima.
Bayerov poljoprivredni odjel proizvodi sjemenje, kao i kemikalije protiv korova i insekata, ali je poznatiji po svojim farmaceutskim proizvodima poput Aspirina i Alka-Seltzera.

Monsanto je prvenstveno poznat po svojem genetski modificiranom sjemenju za usjeve, uključujući kukuruz, soju, pamuk, pšenicu i šećernu trsku. Takvo sjeme kritiziraju aktivisti za zaštitu okoliša, a jedan od proizvoda Monsanta, RoundUp sadržava opasan kemijski spoj  – glifosat – koji je tema vrućih rasprava kako u Europi tako i u svijetu.

Viša ponuda Bayera dolazi u vrijeme pojačanih spajanja u sektoru poljoprivrede. Konkurenti kao što su Dow Chemical, DuPont i Syngenta nedavno su najavili spajanja, iako neka još čekaju odobrenja regulatorna tijela.

Pad cijena roba pritisnuo je poslovanja tvrtki kao što je Monsanto, jer su poljoprivrednici smanjili narudžbe. Međutim, Bayerovo preuzimanje Monsanta brine poljoprivredne krugove, jer se pribojavaju da bi takvo spajanje moglo dovesti do manjeg izbora proizvoda i viših cijena.

 

Izvor: MarketWatch

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.