Lijekovi protiv ADHD-a djeci ne pomažu kod pisanja zadaće

Davanje lijekova – stimulansa djeci s ADHD-om neće im pomoći da završe zadaću ili da dobiju bolje ocjene, rezultati su male studije.

Istraživači su testirali učinkovitost lijekova protiv intervencija u ponašanju na 75 djece s poremećajem hiperaktivnosti i deficitom pažnje koja su pohađala programe ljetne škole s nastavom za vikend i tako osam vikenda. Istraživači su nasumično dodijeli grupi djece da prima bihevioralnu terapiju i drugoj grupi da prima stimulans s produljenim otpuštanjem.

‘Lijekovi produljenog djelovanja nisu pokazali pomoć kod izvršavanja zadaće unatoč marketingu kompanije na njihovu upotrebljivost za vrijeme pisanja školske zadaće’, rekla je glavna autorica studije Britany Merrill, istraživačica na Centru za djecu i obitelji na Međunarodnom Sveučilištu Florida u Miamiju.

‘Bihevioralne intervencije su učinkovitije od stimulansa s produljenim otpuštanjem u poboljšanju učinkovitosti domaće zadaće među djecom s ADHD-om, i isto tako, stimulansni lijekovi nisu bili nikako učinkoviti kod bihevioralne terapije’, dodala je.

Istraživači su testirali ova dva pristupa kod djece koja su, u prosjeku imala 8 godina, u dobnom rasponu od 5 do 12 godina. Sva su djeca imala dijagnozu ADHD-a sa simptomima koje su primijetili roditelji ili nastavnici.

Djeca su isključena iz studije ukoliko su imali dijagnozu autizma, poremećaje mentalnog zdravlja ili medicinskih stanja koja nisu u stanju tolerirati tretman stimulansima.

U grupi djece koja je primala lijekove, liječnici su prvo radili s djecom preko dva tjedna kako bi procijenili ispravnu dozu lijeka koju im moraju dati. Nakon toga djeca su iduća tri tjedna primala ili stimulans ili placebo, kako bi liječnici vidjeli kako lijek utječe na izvedbu domaćih zadaća svakog djeteta.

Za grupu kojoj je dodijeljena bihevioralna terapija, kliničari su vodili serije od šest dvosatnih grupnih terapija prva dva tjedna, nakon čega su slijedile individualne polusatne terapije iduća dva tjedna.

Zaključak: Lijekovi nisu imali značajan utjecaj na završetak domaće zadaće ili točnosti kod pisanja domaće zadaće, u usporedbi s placebom, izvijestili su kliničari u Journal of Consulting and Clinical Psychology.

S druge strane, s bihevioralnom terapijom djeca su u 10 % do 13 % dovršila više problema kod domaćih zadaća te su završila 8 % više problema točnije nego bez bihevioralne terpaije.

Jedno ograničenje studije je potencijal razlike u domovima djece ili školskim okruženjima koji utječe na to koliko uzimanje lijekova može poboljšati njihovu izvedbu kod zadaća, napominju autori. Također je moguće da djeca primijete poboljšanje sa stimulansima ukoliko uzmu veću dozu ili koriste lijekove dulji period, također zaključuju autori.

Liječnica koja nije sudjelovala u studiji ima svoje viđenje. Kaže da je moguće da se čak i s dugotrajnim djelovanjem lijekova učinci stimulansa možda isperu za djecu koja lijek uzimaju kao prvu stvar ujutro i tada ne rade zadaću sve do navečer, tvrdi dr. Tumaini Rucker Coker, istraživačica pedijatrije na Seattle Children’s Hospital and the University of Washington.

‘Obzirom da je izvedba zadaće mjerena mnogo sati nakon što se dao lijek, ne iznenađuje da nije bilo učinaka lijeka’, rekla je Coker.

 

Izvor: Reuters

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.