Coca Cola i Pepsi godinama sponzorirali stotinu zdravstvenih organizacija

Dvije najveće kompanije slatkim pićima u SAD-u – Coca Cola i PepsiCo – sponzorirale su minimalno 96 nacionalnih zdravstvenih organizacija između 2011. i 2015. otkriva nova studija. 

Štoviše, studija pokazuje da su ovi giganti vodili kampanje protiv najmanje 28 javno zdravstvenih zakona u istom periodu kada su se zalagali za smanjivanje unosa sokova i poboljšanje američke prehrane.

Vodeći autor Daniel Aaron i koautor dr. Michael Siegel, s Boston University School of Medicine svoje su istraživanje objavili u American Journal of Preventive Medicine.

Istraživači kažu da njihovi rezultati sugeriraju da su velike kompanije pićima ometale napore za poboljšanje zdravlja i prehrane u Americi i pozivaju zdravstvene organizacije da odbiju novac ovih kompanija.

Konzumacija šećernih pića postala je velik problem javnog zdravlja posljednjih godina s poveznicama na pretilost, dijabetes i bolesti srca.

No čini se da su neke industrije dugo pokušavaju ublažiti izvješća o zdravstvenim rizicima ovih pića. U studiji, primjerice, objavljenoj prošlog mjeseca, otkriveno je kako industrije šećera prihvaćaju novac već od 1965. kako bi ‘utišale’ vezu između unosa šećera i bolesti srca.

Nova studija dodaje ulje na vatru, pružajući uvid u financije nacionalnih zdravstvennih organizacija dobivene od divova sokovima kroz posljednjih pet godina.

Dvije organizacije koje se bore protiv dijabetesa primile novac od Coca Cole i PepsiCo

Aaron i dr. Siegel došli su do svojih nalaza istražujući podatke o tome koje su zdravstvene organizacije primile novac od Coca Cole između 2011. i 2015. kao i protiv kojih su zdravstvenih zakona ove dvije kompanije lobirale.

Tijekom razdoblja od pet godina, tim je identificirao ukupno 96 nacionalnih zdravstvenih organizacija koje su primile novac od kompanija. Od njih, 83 je primilo novac od Coca Cole, jedna od PepsiCo i 12 od obje kompanije.

Za razliku od Coca Cole, PepsiCo ne objavljuje listu organizacija koje financira, stoga istraživači kažu da je vjerojatno da je još organizacija primilo novac.

Tim je nemalo bio iznenađen kada je otkrio da su American Diabetes Association i Diabetes Research Foundation dvije organizacije koje su primile novac od obje kompanije, a uspostavile su vezu između unosa šećera i dijabetesa.

‘Korporativne marketinške strategije ugrožavaju javno zdravlje’

Iz njihove analize, istraživači su isto otkrili da su Coca Cola i PepsiCo lobirali protiv 28 zdravstvenih zakona ili predloženih propisa između 2011. i 2015. poput prijedloga na plaćanje poreza na zašećerena pića.

Coca Cola je potrošila više od 6 milijuna američkih dolara na kampanju protiv zdravstvenih zakona i prijedloga između 2011. i 2014., stoji u izvješću tima, a PepsiCo je potrošio više od 3 milijuna američkih dolara godišnje.

Osim toga, istraživači su otkrili da je American Beverage Association – udruženje koje predstavlja američku industriju bezalkoholnih pića, potrošila milijun američkih dolara na lobiranje između 2011. i 2014.

Znanstvenici kažu – baš kao i prethodna istraga o duhanskoj i alkoholnoj industriji – njihovi rezultati ukazuju kako industrija slatkim pićima koristi ‘korporativne filantrope’ kao marketinški alat da ‘ušutka zdravstvene organizacije koje bi, u suprotnom, mogle lobirati i podržavati mjere javnog zdravlja protiv ovih industrija.

 

Izvor: Medical News Today

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.