Pepsi postavio globalne ciljeve za smanjenje šećera

PepsiCo Inc postavio je ciljeve za smanjenjem količine šećera u svojim zašećerenim pićima u svijetu kao dio paketa ciljeva koji su usmjereni na rješavanje problema u rasponu od pretilosti do klimatskih promjena.

Kompanija sa sjedištem u New Yorku objavit će u ponedjeljak da će do 2025. godine, najmanje dvije trećine njezinih pića, imati 100 kalorija ili manje od dodanih šećera na 12 unci po služenju, od sadašnjih 40 %.

Potez, koji se planira postići uvođenjem više zero pića i pića niskih kalorija kao i reformulacijom postojećih pića, dolazi kako su kompanije PepsiCo i suparnik Coca-Cola došli pod povećani pritisak zdravstvenih stručnjaka i vlada koje ih krive za potpirivanje epidemija pretilosti i dijabetesa.

PepsiCo kaže da je novi globalni cilj ambiciozniji od prethodnog gola smanjenja šećera za 25 % u određenim pićima na određenim tržištima do 2020.

‘Znanost je evoluirala’, rekao je Mehmood Khan, znanstveni direktor Odjela istraživanja i razvoja u PepsiCo.

Dao je primjer namirnica novih okusa koje zahtijevaju manje zaslađivanja:

‘Ovdje nije riječ samo o sladilu, nego i razumijevanju sastojaka s okusima i posjedovanja znanja i pristupa tim sastojcima’.

Svjetska zdravstvena organizacija, WHO, ovog je mjeseca preporučila poreze na zašećerena pića, što su Francuska i Meksiko napravile, kako bi obuzdali potrošnju i poboljšali zdravlje. Industrija zašećerenih pića protivi se ovim porezima.

Unatoč svom imenu, PepsiCo generira tek 12 % svog godišnjeg prihoda od 63 milijuna američkih dolara od svog famoznog branda Cola. 25 % uprihoduje od gaziranih bezalkoholnih pića poput Mountain Drew, s ostatkom koji dolazi od voda i sokova uključujući brand Tropicana, plus grickalice i umaci poput humusa i guacamolea.

Gol PepsiCo do 2025. također uključuje smanjenje natrija i zasićenih masti.

Financijski napredak

‘To su dobri koraci. No, kada imamo krizu pretilosti, mislim da postoji više toga što možemo učiniti’, rekla je Mindy Lubber, predsjednica neprofitne organizacije Ceres, koja kompanije i investitore gura da poduzmu akcije o održivosti.

‘Ukoliko kompanije hrane i pićima ne gledaju na prehranu, tada ne gledaju u pravcu u kojem svijet ide’.

Brand Coke, rekao je da će do 2020. ponuditi manje kalorijske ili beskalorijske opcije na svakom tržištu kao dio održivih golova.

PepsiCo gradi ciljeve utvrđene prije 10 godina, a targetiraju prehrambena, ekološka i socijalna poboljšanja. Khan je rekao da se vidi financijski napredak.

Rekao je da je kompanija uštedila 600 milijuna američkih dolara proteklih pet godina od smanjenja vode, pakiranja i energetskog korištenja, kao i s redukcijom otpada. Dodao je da su zadnje desetljeće prosječna vraćanja na investicijama u ovom području bolja od troška kapitala.

Khan očekuje slične povratke u budućnosti, što mogu biti dobre vijesti za investitore, koji generalno, ne temelje svoje investicijske odluke na održivosti.

‘Možda neće biti pokretački faktor, no možda hoće biti filter’, rekao je analitičar Morningstara Philip Gorham.

Drugi ciljevi uključuju 15 % poboljšanje u učinkovitosti vode u vodno-stresiranim područjima direktnog poljoprivrednog opskrbnog lanca do 2025. i 20 % pad u emisiji stakleničkih plinova kroz opskrbni lanac do 2030.

 

Izvor: Reuters

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.