Crijevne bakterije mogle bi biti uzrok migrenskih glavobolja

Istraživači sa Sveučilišta Californija San Diego School of Medicine otkrili su da usta ljudi koji pate od migrena skladište značajno više mikroba – sa sposobnošću da modificiraju nitrate – od ljudi koji nemaju migrenske glavobolje.

Studija je objavljena 18. listopada na mSystems.

Ljudi koji pate od migrenskih glavobolja imaju drukčiji miks crijevnih bakterija koji bi ih mogao činiti osjetljivijima na određenu hranu, znanstvenici su otkrili.

Studija nudi potencijalno objašnjenje za to zbog čega su neki ljudi osjetljiviji na glovobolje i zbog čega neka hrana djeluje kao okidač za migrene.

Istraživanje je pokazalo da ljudi koji pate od migrena imaju više razine bakterija, za koje se zna da su uključene u obradu nitrata, koji se tipično nalaze u mesnim prerađevinama, lisnatom povrću i nekim vinima.

Najnovija otkrića otvaraju mogućnosti da migrene mogu biti trigerirane kada se nitrati u hrani razlože učinkovitije, što uzrokuje rastezanje žila u mozgu i vlasištu.
Antonio Gonzalez, programski analitičar na kalifornijskom Sveučilištu San Diego i prvi autor studije rekao je:

‘Postoji ideja da postoje određene namirnice koje aktiviraju migrenu – čokolada, vino i naročito hrana koja sadrži nitrate. Mislimo, da možda postoji veza između onoga što ljudi jedu, između njihovog mikrobioma i njihovog iskustva s migrenama’.

Kada se nitrati u hrani razgrađuju od strane bakterija u ustima i crijevima one se u konačnici pretvore u nitrične okside u krvnim žilama, kemikaliju koja proširuje krvne žile i može pomoći kardivaskularnom zdravlju na način jer potiče cirkulaciju.

Međutim, oko četiri od pet kardiovaskularnih pacijenata koji uzimaju lijekove koji sadržavaju nitrat – za bol u prsima ili zatajenje srca – izvještavaju o jakim glavoboljama kao nuspojavi.

Dr. Brendan Davies, konzultant neurolog na University Hospitals of North Midlands rekao je da je ideja da crijevne bakterije igraju ulogu u migrenama medicinski prihvatljiva.

‘Postoji nešto što se zove hot dog glavobolja, kada se sumnja da su uključeni nitrati’, rekao je. ‘Ovo je zanimljiv posao, no trebao bi se potvrditi’.

Studija, objavljena u utorak u mSystems, sekvencirala je bakteriju pronađenu u 172 oralna uzroka i 1.996 fekalnih uzoraka sa zdravih sudionika koji su također prijavili i jesu li pogođeni migrenama.

I kod oralnih i kod fekalnih uzoraka, ljudi s migrenama imali su nešto više razine bakterije povezane s raspadanjem nitrata.

Oko jedan na sedam ljudi patio je od migrena, od čega je većina imala napadaj više od jednom na mjesec i oko polovina je bila ozbiljno napadnuta kada su dobili migrenu. Simptomi su tipično uključivali pulsirajuću glavobolju, vrtoglavicu i letargiju.

Neki su ljudi doživjeli i vizualnu auru, što se pojavljuje kao bljeskanje svjetla u perifernom vidu.

Zna se da su prehrana, stres i nedostatak sna okidači migrene, a i hormoni igraju ulogu -migrena, naime, zahvaća tri puta više žena od muškaraca.

Čokolada se ponekad navodi kao triger migrene, no prethodna istraživanja sugeriraju da ljudi često žude za slatkom hranom tijekom pripremne faze migrene prije nego simptomi krenu. Znači, vi želite pojesti čokoladu jer ste taman uoči migrene, a ne zato što je čokolada uzrok.

Znanstvenici sada planiraju kontroliranu studiju o prehrani na ljudima koji pate od migrena kako bi vidjeli da li su razine nitričnih oksida u krvi povezane s napadajima migrene.

U budućnosti, kažu znanstvenici, možda će biti moguće ‘imati magični probiotički ispirač usta’ koji bi mijenjao ravnotežu bakterija kako bi pomogao prevenirati migrene.

Za sada, međutim ‘ukoliko sumnjate da nitrati uzrokuju vaš emigrene, trebali biste pokušati izbjegavati ih u svojoj prehrani’, rekao je Gonzales.

Izvor: Guardian, MedicalXpress