Žene danas piju jednako alkohola kao i muškarci, mlađe i više

Žene danas piju isto koliko i muškarci te time povećano štete svom zdravlju kao rezultat, podaci su nove svjetske studije koja je pregledavala navike konzumacije alkohola na četiri milijuna ljudi u periodu preko jednog stoljeća.

Promjena je djelomično rezultat uspješnih marketinških kampanja i stvaranju slađih proizvoda koji ciljaju mlade žene ili djevojčice, kao i smanjenje cijena alkoholnih proizvoda, rekli su iz zdravstvenih kampanja. Neke studije čak ukazuju da mlađe žene i više piju od muškaraca, pišu autori studije.
Istraživači iz National Drug and Alcohol Research Centre of the University of New South Wales, Australija, kažu da su zaključci takvi da se javno zdravstveni napori više moraju fokusirati na žene.

‘Ovi rezultati imaju implikacije za oblikovanje i usmjeravanje prevencije korištenja alkohola kao i programe interevencije. Upotreba alkohola i poremećaji povezani s upotrebom alkohola povijesno su gledani kao fenomen muškaraca. Trenutna studija ovu pretpostavku dovodi u pitanje i sugerira da posebno mlade žene trebaju biti meta zajedničkih napora kako bi smanjili utjecaj zloupotrebe droga i srodnih šteta’, rekli su.

Njihove analize, objavljene u časopisu BMJ Open, pregledavale su konvergencije navika između muškaraca i žena kroz vrijeme, od 1891. do 2014. Sakupili su rezultate iz 68 međunarodnih studija objavljenih od 1980. kao bi vidjeli promjenu omjera od pijenja muškaraca prema pijenju žena kroz godine.

Povijesno, daleko više muškaraca pilo je alkohol od žena. Muškarci rođeni između 1891. i 1910. vjerojatno su dva puta više pili alkohol od svojih vršnjakinja i više od tri puta su bili uključeni u problematičnu upotrebu alkohola ili upotrebe koja vodi štetama.

Pijenje alkohola kod žena povećalo se iz brojnih razloga. One žene koje su uspjele dobiti poslove koji su nekada bili rezervirani samo za muškarce pridružile su se – ili smatraju da je neophodno postati – kulturom after work ispijanja alkohola.

Brojke Officea for National Statistics od 2011. pokazuju da žene u menadžmentu i profesionalnim poslovima piju više od prosječne žene te da piju više radnim danima.

No pad cijena alkohola doveo je do toga da su vino i pivo postali redovni predmeti u kolicima potrošača u supermarketima i dio svakodnevnog života u domovima, što je također faktor koji je doprinijeo većoj konzumaciji alkohola među ženama, zajednos marketingom koji namjerno targetira žene.

‘Od 1950. vidjeli smo da ispijanje alkohola kod žena nastavlja rasti’, rekla je Emily Robinson, direktorica kampanja na Alcohol Concern.

‘Pijenje kod kuće nastavlja se povećavati i zbog toga što je alkohol toliko jeftin i lako dostupan da je postao svakodnevan predmet u kupnji namirnica. Također svjedočimo i značajnom naporu od strane alkoholnih industrija da marketinški obrade proizvode i brandove specifično za žene.

‘Znamo iz naših kampanja da ljudi često ne shvaćaju da je alkohol postao više navika nego ugoda, s tim da žene imaju ‘vinski sat’ većinu noći u tjednu’.

‘Pijenje previše i prečesto alkohola može pohraniti buduće zdravstvene probleme, kako mentalne tako i fizičke, s tim da ljudi ne shvaćaju koliko lako se prijeđe preporučena granica’, rekla je Robinson.

‘Iz tog razloga su nam potrebna obavezna zdravstvena upozorenja na alkohol i masovna medijska kampanja kako bi bili sigurni da su glavne smjernice nadaleko poznate i da se razumiju’.

Sally Davis glavna medicinska direktorica promijenila je smjernice za alkohol početkom tjedna, savjetujući i muškarcima i ženama da riskiraju štetu ukoliko piju više od 14 jedinica tjedno – s prethodne gornje granice za muškarce koja je bila 21 jedinice. No, Davies upozorava da ne postoji sigurna granica ni za koga.

Katherine Brown, direktorica Instituta za Alkoholne studije rekla je:

‘Povijesno žene nisu mnogo pile. Danas definitivno postoji proaktivni napor da se žene mame da piju više’.

Neka pića, sada dostupna, targetiraju mlade žene da se ‘pre loadaju’ (napune prije izlaska) dok se spremaju, nanose šminku i oblače prije izlaska van.

Babycham je bilo prvo piće specifično dizajnirano za žene u poslijeratnoj Britaniji. Danas su tu mnoga pića, uključujući Lambrini, koji cilja potpuno mlade žene.

‘Slatko ili voćno? Živahno, glatko – ili jeste li klasična vrsta djevojke? S Lambrinijem skrojenim da nadopuni vaš osobni stil i ukus, voljet ćete našu novu kolekciju!, stoji u reklami ovog alkoholnog pića na internetskim stranicama.

Alkoholno oglašavanje i sponzorstva također su jako vidljiva i na TV programima usmjerenim na žene. Primjerice, Baileys podupire hit seriju Očajne kućanice.

Tijelo žene ne podnosi alkohol, kao niti muško, međutim muškarci imaju više masti u tijelu u omjeru na vodu. Obzirom da imaju manje vode, alkohol u njihovom sustavu ostaje više koncentriran. Također žene imaju manju jetru od muškaraca, što otežava sigurno obrađivanje alkohola.

 

Izvor: The Guardian

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.