Još dokaza povezalo zašećerena pića s kofeinom s lošim snom

Odrasli koji ne spavaju dulje od pet sati noću vjerojatnije češće piju zašećerene napitke od ljudi koji više spavaju, američka je studija.

Gazirana pića glavni su izvor dodanih šećera u američkoj prehrani, ističu istračivači u časopisu Sleep Health. I gazirana pića i nedostatak sna neovisno su povezani s pretilosti, a zašećerena pića su također povezana i s povećanim stopama bolesti srca i dijabetesom, pišu autori.

Istraživači su pregledavali podatke studija na gotovo 19.000 odraslih i otkrili da je oko 13 % sudionika spavalo pet ili manje od pet sati noću. Ovi spavači konzumirali su 21 % više zašećerenih pića od odraslih koji su imali zdravih sedam do osam sati sna noću.

Daljnje analize rezultata po tipu pića otkrivaju da je glavna povezanica bila s ne-dijetnim pićima koja sadrže kofein.

‘Najvjerojatniji način na koji konzumacija gaziranih pića može negativno utjecati na san je kroz konzumaciju kofeina koji se tipično nalazi u gaziranim pićima jer kofein blokira vezivanje pojedine kemikalije u mozgu odgovorne da se osjećamo umornima’, rekao je glavni autor studije Aric Prather sa Sveučilišta Kalifornija, San Francisco.

‘Obzirom na šećer, vjerojatno postoji veća vjerojatnost da nedostatak sna povećava pogon pojedinca za konzumacijom šećera nego obrnuto – da je šećer taj koji negativno utječe na našu sposobnost da spavamo’, rekao je prather.

Studija ne dokazuje da šećer ili kofein direktno utječu na loš san, napisao je Prather.

Sveukupno, oko 23 % sudionika u ispitivanjima reklo je da spava šest sati noću, 57 % reklo je da spava između sedam i osam sati, dok je 8 % izvijestilo da spava najmanje devet sati.

Oni koji nisu spavali više od pet sati konzumirali su 26 % više regularnih zašećerenih pića od onih koji su spavali sedam do osam sati i 33 % više kofeinskih pića, otkrivaju znanstvenici.

U usporedbi s onima koji puno spavaju, ljudi koji ne spavaju više od pet sati noću izvještavaju da su pušači i da više vode sjedilački način života, crnci su, siromašni, neoženjeni, i imaju manjak srednjoškolskog obrazovanja.

Loši spavači češće će imati i kronične zdravstvene probleme ili dijagnozu poremećaja spavanja.

Odrasli koji su prijavili šest sati spavanja noću piju 14 % više gaziranih pića i 9 % više kofeinskih pića od zdravih spavača, otkriva studija.

Nije bilo statistički značajne veze između pijenja vode, čaja, kave ili sto-postotnog voćnog soka s premalo spavanja.

Ograničenja analize uključuju oslanjanje na (ne)precizno odraslo prisjećanje i izvješća o tome kako dugo spavaju i koliko su gaziranih i drugih pića popili, autori napominju.

‘Relativno dobro je poznato da ljudi koji ne spavaju dovoljno i čiji je san loše kvalitete da će češće dobiti na težini i postati pretili’, rekao je Michael Grander, direktor programa za spavanje i zdravlje na Sveučilištu Arizona College of medicine, u Tucsonu.

‘Također znamo da je dio razloga za ovo da vlastiti obrasci spavanja ovih spavača možda vode do nezdravije prehrane, što može uzrokovati debljanje’, rekao je Grandner, koji nije bio uključen u studiju.

‘No, do sada nije postojao specifičan fokus na konzumaciju gaziranih pića iako znamo da su ona glavni vodič ka pretilosti’.

‘Smanjenje gaziranih pića možda ne garantira bolji san noću, no još uvijek je dobra ideja’, rekla je Marie-Pierre St-Onge, nutricionistica na Sveučilištu Columbia u New Yorku, koja nije sudjelovala u studiji.

‘Idealno, smanjenje konzumacije gaziranih pića bio bi optimalan cilj jer bi imao prednosti i na druge zdravstvene faktore, osim što pomaže kod kontrole kalorija i upravljanja težinom’, rekla je.

‘Za sada, nema podataka koji bi odredili da li bi smanjenje unosa gaziranih pića poboljšalo spavanje i ako da koji bi se aspekti spavanja poboljšali i za koliko’, dodala je St-Onge.

‘No, individualci koji loše spavaju i konzumiraju gazirana pića definitivno bi trebali smanjiti unos gaziranih pića da vide hoće li im pomoći spavati bolje’.

 

Izvor: Reuters

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.