Metformin mijenja kompoziciju crijevne mikrobiote kod dijabetičara

Čini se da metformin mijenja kompoziciju crijevne mikrobiote, prema studiji objavljenoj 14. studenog u Diabetes Care.

Jacobo de la Cuesta-Zuluaga sa Vidarium-Nutrition Health and Wellness Research Center u Medellinu, Kolumbija i njegovi kolege pregledavali su korelaciju između dijabetesa tipa 2, metformina i crijevne mikrobiote među odraslim ljudima u Kolumbiji (Vidi: Korisnici metformina imaju različite crijevne bakterije).

Analize su se fokusirale na 28 sudionika s dijagnozom dijabetesa (14 ih je uzimalo metformin) i 84 ljudi, kao i spol, dob i indekse tjelesne mase ljudi bez dijabetesa.

Mjerili su se demografske informacije, antropometrije i parametri krvnih biokemikalija, a sakupljeni su i fekalni uzorci.

Kompozicija i struktura crijevne mikrobiote analizirane su upotrebom sekvenciranja gena za 16S rRNA.

Istraživači su pregledavali korelaciju između dijabetesa i crijevne mikrobiote koja se modificirala korištenjem metformina. Sudionici s dijabetesom, koji su uzimali metformin, imali su višu relativnu zastupljenost Akkermansia muciniphile, poznate kao degradacija mucina, kao i nekoliko crijevnih mikrobiota poznatih za proizvodnju masnih kiselina kratkog lanca (SCFAs), u usporedbi sa sudionicima bez dijabetesa.

Sudionici s dijabetesom koji nisu uzimali metformin imali su višu relativnu zastupljenost klostridije i različite operacijske taksonomske jedinice Prevotelle, kao i manju zastupljenost Enterococcusa casseliflavusa, u usporedbi s onima bez dijabetesa.

‘Naši rezultati podupiru hipotezu da metformin mijenja kompoziciju crijevne mikrobiote kroz obogaćivanje mucin degradacije A. muciniphila kao i nekoliko SCFA koji proizvode mikrobiotu’, napisali su autori.

‘Buduće studije potrebne su kako bi se odredilo da li ove promjene posreduju između glikemijskog metformina i protuupalnih svojstava’.

Nekoliko je autor otkrilo financijske veze s prehrambenom industrijom.