Nakon legalizacije medicinske marihuane pale smrti u prometu

Legalizacija medicinske marihuane nije povezana s povećanim žrtvama u prometu, nova je studija. U nekim državama, zapravo, broj ljudi poginulih u automobilskim nesrećama pao je nakon što su doneseni zakoni o medicinskoj marihuani.

‘Umjesto da vidimo povećanje u žrtvama, vidimo smanjenje, što je bilo apsolutno neočekivano’, rekao je Julian Santaella-Tenorio, glavni autor studije i doktorski student na Columbia University’s Mailman School of Public Health u New York Cityu.

Od 1996. godine 28 američkih saveznih država legaliziralo je marihuanu za medicinsku upotrebu (Vidi: Amerikanci više no ikad koriste marihuanu).

Smrti su pale za 11 % u prosjeku po državama koje su legalizirale medicinsku marihuanu, otkrili su istraživači nakon što su analizirali 1.2 milijuna prometnih žrtava duž nacije od 1985. kroz 2014.

Pad u prometnim žrtvama posebno je upečatljiv – 12 % – u dobi između 25 do 44 godine, dobnoj grupi u kojoj je velik postotak registriranih korisnika medicinske marihuane, napisali su autori u izvješću objavljenom u American Journal of Public Health.

Iako je Santaella-Tenorio bio iznenađen padom smrti u prometu, rezultati reflektiraju otkrića prethodne studije, na podacima iz 19 država objavljene 2013. u Journal of Law and Economics. Ta studija pokazala je od 8 % do 11 % smanjenja u prometnim žrtvama tijekom prve pune godine od legalizacije medicinske marihuane.

‘Javna sigurnost ne smanjuje se s povećanim pristupom marihuni, nego se poboljšava’, rekao je Benjamin Hansen, jedan od autora prethodne studije. Hansen, profesor ekonomije na University of Oregon u Eugeneu, nije bio uključen u novu studiju.

Hansen upozorava da su i marihuana i alkohol supstance koje mogu narušiti vožnju.

Nije jasno zbog čega smrti u prometu mogu padati jednom kada je medicinska marihuana postala legalna, i studija može tek pokazati vezu između to dvoje, no ne može dokazati uzrok i utjecaj (Vidi: Marihuana: Napušeni vozači sigurniji od pijanih).

Autori obje studije sugeriraju da su korisnici marihuane možda svjesniji svog pogoršanja kao rezultata konzumacije marihuane od onih ljudi koji piju alkohol. Također je moguće, kažu, da pacijenti s pristupom medicinskoj marihuani imaju zamjensku travu kod kuće koju bi možda konzumirali u kafićima te tako ostaju dalje od ceste.

Ili, sugeriraju nadalje znanstvenici, da bi pad u prometnim žrtvama mogao proizići iz drugih faktora, poput povećane policijske prisutnosti na cestama, a slijedom donošenja zakona o medicinskoj marihuani.

Vlasti za provedbu zakona tek trebaju osmisliti način da testiraju vozače na toksičnost marihuanom, te su izrazili zabrinutost o vozačima na kanabisu.

Iako su smrti u prometu pale nakon legalizacije zakona o medicinskoj marihuani u sedam država, stope žrtava u prometu narasle su na Rhode Islandu i Connecticutu, otkriva studija.

California je trenutno smanjila stopu smrtnosti u prometu za 16 % nakon legalizacije medicinske marihuane, a potom je vidjela postupno povećanje, pokazala je studija. Istraživači su uočili sličan trend u Novom Meksiku, s neposrednim smanjenjem od više od 17 % nakon čega je uslijedio porast.

Rezultati ističu razlike po različitim državama koje su legalizirale medicinsku marihuanu i indiciraju potrebu za istraživanjima o posebnostima o tome kako su ih lokalne zajednice provele, rekao je Santaella-Tenorio.

Birači u Denveru, Colorado, u studenom su odobrili glasačku mjeru da dopuste javnu konzumaciju marihuane, napisao je Hensen. No, kaže, ‘Još ne znamo posljedice na javno zdravlje ovog tipa promjene politike’ (Vidi: Denver prvi grad koji dopušta upotrebu marihuane u restoranima i barovima).
.

 

Izvor: Reuters

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.