Njemački ministar pozvao na zabranu označavanja vege proizvoda ‘mesnim’ imenima

Njemačka je poznata zbog svoje čile kuhinje, a njezin ministar za hranu želi osigurati da ljubitelji mesa nisu zbunjeni jelima na biljnoj bazi poput ‘vegetarijanskih šnicli’. Zato je pozvao sve proizvođače da se prestanu pretvarati da su takve imitacije zapravo meso.
Za njemački Bild, u srijedu, Christian Schmidt, trenutni njemački ministar za hranu i poljoprivredu rekao je da namirnice poput ‘vegetarijanskog šnicla’ i ‘veganske curry kobasice’ u potpunosti dovode u zabludu te ‘uznemiruju’ potrošače.

‘Ne želim da se itko pravi da su ova pseudo mesna jela u stvari meso’, rekao je Schmidt, dodajući da zagovara ‘jasnu identifikaciju’ biljne hrane.

Ovo nije prvi puta da je Schmidt progovorio protiv označavanja imitacije mesnih proizvoda. Sličnu je primjedbu napravio pod sloganom: ‘Što je na njemu, mora biti i u njemu’.

U listopadu, povukao je usporedbu za svoj interes iz perspektive vegetarijanaca i vegana te rekao da i oni zaslužuju jasno označavanje bezmesnih proizvoda. Schmidt je ovakvo označavanje zahtijevao u pismu prema Vytenisu Andriukaitisu, povjereniku EU za zdravstvo i sigurnost hrane u lipnju.

Komentari ministra odjeknuli su u German Farmers Association i German Butchers Association koji su zatražili zabranu termina poput ‘vegetarijanska šunka’ i ‘sojin odrezak’, prema Deutsche Welle.

No, ministar poljoprivrede Donje Saske, Christian Meyer, ne slaže se sa Schmidtom, navodeći da su vegetarijanci i vegani dobro svjesni da imitacije prehrambenih proizvoda ne sadrže meso. Optužio je Schmidta da je više zabrinut za prodaju mesne industrije nego one koji odabiru jesti hranu na bazi biljaka, prenosi Bild.

The German Vegetarian Association također vjeruje da tradicionalni mesni termini ne bi trebali biti ograničeni samo na svijet mesojeda.

‘Imena koja se koriste za proizvode na bazi životinja trebala bi, bez sumnje, također biti legalna za korištenje za vegetarijanske zamjenske proizvode’.

U međuvremenu, njemačko bezmesno tržište i dalje raste, sa studijom koju je proveo Institute for the Study of Trade (IfH) koja je pokazala da je prihod od vegetarijanskih i veganskih proizvoda narastao za više od 100 % između 2010. i 2015. dok je potražnja za mesnim proizvodima pala za gotovo 10 % u istom periodu.

 

Izvor: Russia Today

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.