Preskakanje doručka može biti loše za vaše srce

Planiranje obroka i zalogajčića unaprijed kao i doručkovanje svakog dana može pomoći sniziti rizik od kardivaskularnih bolesti, nove su smjernice američkih liječnika.

Unošenje više kalorija ranije u danu i konzumacija manje hrane noću također mogu reducirati izglede od srčanog udara, moždanog udara ili drugih kardioloških ili bolesti krvnih žila, podaci su znanstvene izjave American Heart Association (Vidi: Preskačete doručak? Riskirate lošiju varijantu moždanog udara).

‘Važno je razmotriti to da je osim što jedemo bitno i kada jedemo’, rekla je Marie-Pierre St-Onge, predsjednica grupe koja je napisala smjernice i nutritivna istraživačica na Columbia University Medical Center u New Yorku (Vidi: Zdrave navike: 15 boljih prehrambenih rezolucija).

Do 30 % odraslih Amerikanaca rutinski preskače doručak, naviku koja je postala sve češća posljednjih godina kako sve više ljudi prizalogaji nešto tijekom dana umjesto da sjedne uz tri tradicionalna obroka, napisala je St-Onge i kolege u časopisu Circulation (Vidi: Jaja su najbolji doručak za djecu).

Kada ljudi jedu doručak svakog dana, u manjoj su vjerojatnosti da će imati rizične faktore za kardiovaskularne bolesti poput visokog kolesterola i povišenog krvnog tlaka. Nadalje, ljudi koji preskaču doručak češće će imati rizične faktore poput pretilosti, loše prehrane, dijabetesa ili visokog šećera u krvi (Vidi: Djeca koja zdravije doručkuju postižu bolje ocjene u školi).

‘To je iz razloga što vrijeme obroka u danu može utjecati na zdravlje jer utječe na unutarni tjelesni sat čovjeka. Ne možemo šećer obrađivati jednako dobro noću kao što to tijelo radi danju, i studije provedene na radnicima koji rade u smjenama povezale su ovaj raspored s većim rizikom od pretilosti i srčanih bolesti nego što je kod tipičnog dnevnog posla’, rekla je St-Onge.

‘Znamo iz populacijskih studija da je doručkovanje povezano s manjom težinom i zdravijom prehranom, zajedno s manjim rizikom od kardiovaskularnih bolesti’, rekla je St-Onge.

‘Međutim, intervencije da se poveća konzumacija doručka kod onih koji tipično preskaču doručak ne podržavaju snažnu uzročnu ulogu za ovaj obrok, u kontroli tjelesne mase, naročito’, upozorava St-Onge.

‘Za neke ljude, dodavanje doručka dovodi do dodatnog obroka i debljanja’.

Moguće je da neki ljudi koji uvedu doručak ne jedu ispravne namirnice ili ne smanjuju ono što jedu kasnije u danu, što rezultira s više kalorija, a ne neophodno dobrom prehranom.

Zdrava prehrana bogata je voćem i povrćem, cjelovitim žitaricama, mliječnim proizvodima s niskim udjelom masti, peradi i ribom, nove su smjernice. Dobro jesti znači ograničiti crveno meso, sol i hranu bogatu dodanim šečerima.

Planiranje obroka unaprijed, naročito za zaposlene ljude koji jedu usput, može pomoći kreirati prehranu koja je bolja za zdravlje srca, rekla je St-Onge.

‘Važno je planiranje i izrada zdrave hrane koju možete ponijeti sa sobom’. ‘To može biti zdrav smoothie iz kućne radinosti ili žitarice za doručak, slaganje sendviča ili onoga što je ostalo od ručka za idući dan kada je vremena malo’.

‘Misliti unaprijed o onome što jesti također može pomoći ljudima da jedu ispravnu količinu hrane kroz dan i u pravo vrijeme’, rekla je Samantha Heller, nutricionistica na New York University Langone Medical Center koja nije bila uključena u smjernice.

‘Nekoliko manjih obroka tijekom dana, savjet koji često čujemo, nerealističan je za većinu ljudi jer ‘mali’ obroci često se pretvore u obroke veličine obroka i dobivanje na težini je neizbježno’, rekla je Heller.

‘Još jedna podvala za prejedanje je jesti nakon večere’.  ‘Jedenje navečer je vrlo čest i lak način da se nadodaju nepotrebne kalorije jer ljudi jedu ispred televizora, kompjutera ili tableta’.

Savjet Heller: Jednom kada završite s večerom, zatvorite kuhinju. Ukoliko je vaš dnevni raspored prenatrpan i ne stignete jesti do kasno navečer, tada uvečer jedite vrlo laganu hranu.

 

Izvor: Reuters

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.