Nezdravi crijevni mikrobi uzrokuju hipertenziju

Znanstvenici su proučavali dvije skupine štakora, jednu grupu s visokim krvnim tlakom (hipertenzivna) i jednu s normalnim krvnim tlakom (normalnu).

Istraživački je tim uklonio udio biološkog materijala iz debelog crijeva svake grupe.

Kako bi reducirali njihovu prirodnu mikrobiotu, svim su životinjama administrirani anitbiotici na 10 dana (Vidi: Jedna terapija antibioticima uništava crijevne bakterije).
Nakon kure antibiotika istraživači su transplantirali hipertenzivnu mikrobiotu na štakore s normalnim krvnim tlakom i normalnu mikrobiotu hipertenzivnoj grupi.

Istraživači su otkrili da je grupa tretirana s hipertenzivnom mikrobiotom razvila povišeni krvni tlak.

Još više iznenađujuć je bio rezultat da štakori tretirani s normalnom mikrobiotom nisu imali značajan pad u krvnom tlaku, iako su se čitanja malo smanjila.

Ova su otkrića ‘daljnji dokaz za nastavak studije o mikrobioti u razvoju hipertenzije kod ljudi i podupire potencijalnu ulogu za probioticima kao tretmana za hipertenziju, napisali su istraživači.

‘Studije pokazuju da dodaci prehrani probiotika (korisni mikroorganizmi pronađeni u crijevima) mogu imati skromne učinke na krvni tlak, naročito u hipertenzivnim modelima (Vidi: Probiotici mogu pomoći protiv tjeskobe i problemima pamćenja, sugerira studija).

Izvor: ScienceDaily