Genetski promijenjena bakterija pomogla uništiti kancerogene tumore

Tim istraživača povezanih s više institucija u Koreji otkrio je da je genetski modificiran tip bakterije te potom ubrizgavanje iste u kanceroznog miša rezultirao nestankom tumora u više od polovine testiranih miševa.

U svom radu objavljenom u časopisu Science Translational Medicine istraživači su opisali kako su došli na ideju da genetski promijene česti tip bakterije, sve kako bi vidjeli može li ovaj pristup pomoći boriti se s rakom.

Istraživači su izvijestili da su radili na dva projekta. Prvi je bio na razvoju cjepiva protiv tipa bakterije koji zarazi školjku kamenicu, dok je drugi projekt bio testiranje bakterije u značenju borbe protiv raka.

Istraživači su primijetili da je bakterija koja je napala kamenicu proizvela protein (FlaB) koji uzrokuje snažan imunološki odgovor. To ih je dovelo do ideje genetske modifikacije česte bakterije salmonele kako bi i ona, također, proizvela ovakav protein.

Salmonela, po svojoj prirodi, ima tendenciju tražiti tkivo siromašno kisikom i ubiti ga, zbog čega se ova bakterija i proučava kao borac protiv tumora – tumori su prirodno okoliš bez kisika. No, dok je otpuštanje salmonele u krvotok miševa s rakom rezultiralo smanjenjem veličine tumora, rezultat je bio privremen jer tumori su se vratili. To se događalo, vjeruju istraživači, zbog toga što tumori nisu u potpunosti bili istrijebljeni.

U svojim novim naporima, istraživači su dodali drugi element ovim napadima kako bi pomogli ubiti neke tumore u potpunosti.

Istraživači su otkrili da genetski modificirana salmonela krči svoj put prema nekoliko organa u tijelu miša i, također, prema tumorima. Imunološki sustav tada uspješno istrebljuje bakteriju iz organa dok simultano napada bakteriju u tumorima i do ekstenzije samih tumora.

Ovaj se pristup pokazao uspješnim – 11 od 20 miševa nakon 12 dana više nije imalo tumore.

Istraživači su zatim krenuli na drugi eksperiment – prvi zadatak bio je transplantiranje metastaziranih stanica raka u testne miševe i potom ubrizgavanje genetski promijenjene bakterije salmonele u iste miševe kako bi vidjeli što će se dogoditi.

Nakon 27 dana, istraživači su otkrili da su četiri od osam miševa imala četiri ili manje tumora dok ih neki miševi više uopće nisu imali – u međuvremenu, svi su miševi u kontrolnoj grupi dobili desetke novih tumora.