Aktivna Hrvatska u Dubrovniku – Vježbe disanja za kontrolu emocija

20.06.2018.

Psiholozi Ana Kotzmuth i Igor Čerenšek istaknuli su kako su emocije pod utjecajem naših misli, ali i pod utjecajem našeg ponašanja i naše fiziologije. Ukoliko smo jako umorni, neispavani ili čak gladni, naša je emotivna kontrola otežana i potrebno je uložiti dodatan napor kako bismo kvalitetno upravljali vlastitim emocijama. Dobro je što ponašanje možemo mijenjati, kao i fiziologiju, koristeći tehnike Mentalnog Treninga, istaknuli su.

 

„Jedan od glavnih načina kako ljudi danas pozitivno utječu na svoje tjelesno stanje ali istovremeno i upravljaju emocijama su vježbe disanja, rekao je psiholog Igor Čerenšek.

 

Stručnjaci su istaknuli da se vježbe disanja godinama reklamiraju kao vježbe opuštanja i sastavni su dio svakog stress management programa. Disanje se definira kao autonomna funkcija, što pojednostavljeno znači da ne trebamo razmišljati o disanju da bismo disali. Međutim, što se događa kad razmišljamo o našem disanju?

 

Svjesnim i usmjerenim disanjem postižemo: bolje upravljanje emocijama, fokus u ključnim trenucima, oporavak nakon fizičkog napora, opuštanje pred spavanje ili pak uvod u spavanje. Na taj način pozitivno djelujemo na dio živčanog sustava koji je zadužen za opuštanje. Šest ciklusa (udah + izdah) u 60 sekundi, odgovara većini ljudi i izazvat će opuštajući efekt. Dakle, disanje jest autonomna funkcija. Međutim, ukoliko uložimo samo malo vremena svakodnevno u upravljanje i kontrolu nad disanjem, sustavno mijenjamo loše navike disanja i povećavamo vjerojatnost upravljanja emocijama, poučavali su stručnjaci Mentalnog treniga dubrovačke polaznike.

Projekt Aktivna Hrvatska podupire Hrvatska liječnička komora, a sljedeći će se održati  14. srpnja u Gospiću.

Tekst u potpunosti preuzet s: www.hlk.hr i vlasništvo je izvornog objavitelja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.