Početna / Prehrana / Dijeta i mršavljenje / Kilogrami nagomilani na Božić mogu ‘trajati’ mjesecima

Kilogrami nagomilani na Božić mogu ‘trajati’ mjesecima

Božić je prošao – možda se previše pojeli, previše popili. No budite oprezni kako ne biste pretjerali – do polovine bilo koje težine dobivene tijekom blagdana vjerojatno će tu biti i duboko u 2017.

Nedavna studija na gotovo 3.000 odraslih duž tri zemlje otkriva da je unutar 10 dana nakon Božića došlo do 0.6 % povećanja u gomilanju kilograma, u usporedbi s 10 dana prije Božića (Vidi: Blagdanska prehrana: 6 namirnica koje izazivaju nadutost).

U SAD-u, odrasli su u prosjeku dobili 0.6 kilograma u periodu između Božića i Nove Godine.

Nadalje, istraživači su saznali da su do idućeg ljeta sudionici izgubili oko polovine težine dobivene tijekom blagdana.

Koautor studije Brian Wansink, sa Sveučilišta Cornell u Ithaci, NY, i njegovi kolege objavili su svoja otkrića u New England Journal of Medicine.

Vjerojatno nije iznenađenja da blagdansko vrijeme može dovesti do dobivanja na težini. Prema Royal Society for Public Health (RSPH) u Velikoj Britaniji, božićno prejedanje vjerojatno će prikupiti oko 6.000 kalorija – gotovo tri puta više od preporučenog unosa dnevnih kalorija.

Nadalje, ove kalorije možda će biti teško sagorijeti. RSPH bilježi da je potrebno 44 minute hoda da se ‘odšeće’ velika čaša kuhanog vina, dok je za sagorijevanje kalorija s božićne večere bilo potrebno istrčati jedan sat i 40 minuta.

Temeljem ovih otkrića, Wansink i tim rekli su dok bi zdravstveni djelatnici trebali savjetovati pacijente da se više samokontroliraju tijekom Božića, da bi bilo korisnije upozoriti ih o trajnijim kilogramima zbog blagdanskih kalorija.

‘…Bilo bi bolje upozoriti pacijente da, iako se polovina blagdanske težine izgubi brzo nakon blagdana, da druga polovina, čini se, ostaje do ljetnih mjeseci ili čak i iza’, napisali su autori. ‘Naravno, što manje netko dobije na težini, manje će morati brinuti o tome kako izgubiti kilograme’.

Savjeti za izbjegavanje blagdanskog prejedanja

Kada je riječ o blagdanskoj trpezi, reći ‘ne’ lakše je nego to i učiniti.

Ovo je vrijeme u godini za mnoge od nas kada uzimamo dobro zasluženu pauzu i uživamo u dobroj hrani i dobrom društvu, stoga je prirodno da se ‘mazimo’ tijekom blagdana’, napisala je Shirley Cramer, izvršna direktorica RSPH.

Međutim, postoje načini kako ograničiti štetu kada je riječ o unosu kalorija tijekom blagdana.

Erin Morse, glavna dijetetičarka na Ronald Reagan Medical Center na University of California-Los Angeles napominje da postoji cijeli niz zdrave blagdanske hrane iz koje možemo odabrati nešto.

Tu su i drugi savjeti koji pomažu izbjegavati blagdansko dobivanje na težini:

  • Izbjegavati sjedati za večeru praznog želuca: Oko sat vremena prije božićnog ručka, pojedite jabuku ili tanjur juhe. Ovo će povećati sitost i smanjiti želju da očistite tanjur.
  • Pametan odabir: Razmislite o tome je li ono što jedete vrijedno kalorija. Postoji li zdravija alternativa? Odaberite hranu koja će vas najviše zadovoljiti u tom smislu.
  • Klonite se aperitiva: Klonite se aperitiva ukoliko se vaš Božić vrti oko stola s alkoholom (Vidi: Hrvatski farmaceuti: Oprezno s blagdanskim zdravicama ako pijete lijekove).
  • Vježbajte: Iako je možda potrebno mnogo više vježbe nakon Božića, svaka vježba pomaže. Pa čak i šetnja s obitelji nakon ručka.

Iako je Božić vrijeme odmaranja, zabave te provođenja kvalitetnijeg vremena s obitelji i prijateljima, važno je ne zaboraviti da u svemu tome ne izostavite svoje zdravlje.

 

Izvor: Medical News Today

Ljekarnik.hr web shop

Provjerite

Iznenađuje li što psiholozi kažu o mastrurbiranju na poslu?

Poznata je činjenica da seksualno samozadovoljavanje smanjuje stres i relaksira, a psiholog Mark Sargeant preporučuje …

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.