Početna / Prehrana / Dodaci prehrani / 7 zdravih namirnica koje mogu biti štetne jedu li se prečesto

7 zdravih namirnica koje mogu biti štetne jedu li se prečesto

Neke od najzdravijih namirnica na svijetu sadrže sastojke koje bi se trebale konzumirati samo u umjerenim količinama.

Naime, što se događa kada pretjerano konzumiramo nešto što bi trebalo biti dobro za nas? Kako se ispostavlja, kada je riječ o zdravoj hrani, previše dobre stvari ponekad može biti loša stvar. Sve umjereno vrijedi čak i za naše najplemenitije napore. Dok je problem nutritivnih nedostataka koji napadaju većinu planete zemlje očigledno daleko ozbiljniji problem, naše nas svjetsko obilje ostavlja u čudnom položaju da štetimo sebi prejedanjem hranjivim tvarima iz hrane bogate nutrijentima. Razmislite o sljedećem.

1. Brazilski oraščići

Orasi su izvrstan izvor proteina, vlakana i esencijalnih masnih kiselina – studije ih hvale zbog svojih zdravstvenih prednosti. No, brazilski oraščići posebno pršte elementom u tragovima – selenom. Dok selen igra esencijalnu ulogu u tijelu, samo jedan brazilski oraščić isporučuje dvostruku dnevnu preporučenu dozu selena. Prema časopisu Prevention, šest do osam oraščića ispunjava 777 % dnevne potrebe selena.

Nažalost, selen može biti veoma otrovan u velikim količinama, previše selena može dovesti do gubitka kose, lomljivosti ili gubitka noktiju, dermatitisa, neurološke abnormalnosti te u najgorem slučaju – smrti.

2. Špinat

U obitelji lisnatog povrća špinat bi mogao biti najdostupniji, kako marketinški tako i okusom, no ne pretjerujte ako ste zabrinuti za bubrežne kamence. Špinat je bez nedoumice radni stroj, no također je bogat oksalatima, spojevima koji se pojavljuju prirodno i koje obilno nalazimo u repi i blitvi. Oksalati sami po sebi nisu loši, no neki bubrezi imaju problema kod filtriranja istih, što im dozvoljava da se nakupljaju i dovedu do stvaranja kamenja.

3. Konzervirana tuna

Razine žive u tuni nisu tajna, no bili bismo nemarni kada ne bismo ovdje uključili konzerviranu tunu. FDA i EPA pozivaju potrošače da jedu ribu s niskim razinama žive, no treba imati na umu da gotovo svi morski plodovi sadrže ovaj toksin u različitim stupnjevima; previše žive može naštetiti mozgu i živčanom sustavu.
Autori napominju da to ‘osobito vrijedi za fetuse, no djeca i odrasli koji jedu previše morske hrane bogate živom mogu pretrpjeti štetne učinke poput problema s finim motoričkim sustavom, govorom, snom, hodanjem te senzacijom peckanja.
Konzervirana tuna može biti osobito zasićena živom, s tim da časopis Consumer Reports smatra da trudnice tunu uopće ne bi trebale jesti.

4. Crveno meso

Mnogo se u posljednjih godinu dana raspravljalo o štetnim učincima prerađenog crvenog mesa, no niti jednom zbog predoziranja željezom. Iako mnogi ljudi ne uzimaju dovoljno željeza, može se dogoditi da u tijelu imate previše željeza, ako iz prehrane uzimate dovoljno željeza, a koristite i dodatak prehrani u obliku željeza
I ono što mnogi ljudi ne razumiju je da previše željeza može rezultirati paletom problema. Znakovi pretjerane konzumacije željeza mogu uključivati vrtoglavicu, umor, glavobolju, gubitak tjelesne težine, povraćanje, mučninu, sivilo kože i otežano disanje. Tijekom vremena, višak željeza može oštetiti jetru i druge organe te uzrokovati artritis i probleme sa srcem.

5. Smeđa riža

Istodobno u vrijeme kada se mnogi prebacuju sa bijele na smeđu rižu zbog svog boljeg nutritivnog profila, valja znati da je smeđa riža puna arsena. Arsen nije samo zvijezda krimića Agathe Christie, nego je poznati ljudski kancerogen koji riža upija od pesticida i gnojiva peradi. Razlog zbog čega je smeđa riža nutritivnija je zbog toga jer je netaknuta kao zrno: slojevi koji se odvajaju u obradi bijele riže puni su arsena. Stručnjaci preporučuju smeđu basmati rižu iz Californije, Indije ili Pakistana jer imaju oko trećine manje arsena od smeđe riže iz drugih regija. I ne preporuča se više od dva serviranja smeđe riže tjedno. FDA preporučuje zamjenu drugim žitaricama poput kvinoje, ječma i prosa.

6. Morska trava

1920. američki proizvođač soli počeo je dodavati jod u kuhinjsku sol. Tijelo se za normalnu funkciju štitnjače i normalan rad štitnjače, oslanja na kemikalije. Globalno, nedostatak joda utječe na dvije milijarde ljudi i vodeći je preventabilni uzrok intelektualnih i razvojnih poteškoća. No, previše joda preteže vagu na drugu stranu, naročito za ljude koji već imaju probleme sa štitnjačom, poput čvorića, hipertiroidizma i autoimune bolesti štitnjače. Previše joda može uzrokovati ili pogoršati hipertiroidizam i hipotiroidizam, podaci su American Thyroid Association.

Glavni izvor prehrambenog joda su morska trava i alge, s tim da neke vrste imaju divlje visoke razine.
Studija objavljena u Thyroid Research Journal zaključuje da ‘visoki unos joda iz morske trave može uzrokovati neočekivane zdravstvene probleme u podskupu pojedinaca s već postojećim poremećajem štitnjače. Iako se izvještava da pretjeran unos joda ne uzrokuje pozitivnost antitijela štitnjače, visoki unos može uzrokovati pogoršanje simptoma za ljude s prethodnom autoimunom bolesti štitnjače ili drugim temeljnim problemom štitnjače.

7. Voda

Vjerovali ili ne, čak i previše vode može biti problematično. Dok rizike ne uzimanja dovoljno vode mnogi ljudi više manje znaju, opasnosti od pretjerane konzumacije vode nisu toliko poznati. Prošle godine međunarodna grupa od 16 stručnjaka objavila je smjernice namijenjene za zaštitu sportaša od potencijalnih fatalnih zdravstvenih rizika koji dolaze s ispijanjem previše vode tijekom treninga.

Mitchell Rosner, stručnjak za bubrege na Sveučilištu Virginia School of medicine, koji je predsjedao panelom stručnjaka kod izrada smjernica, rekao je da prekomjerna hidratacija vodom ili sportskim pićima može dovesti do stanja hiponatremija povezanog sa vježbanjem. Kada tijelo ima previše vode u odnosu na svoje razine soli, razine soli u krvi padaju prenisko što može dovesti do značajnih problema.

Stanje je nekad bilo relevantno samo u domeni događanja koji zahtijevaju izdržljivost, no liječnici sada ovo stanje vide i u drugim sportovima. Rosner savjetuje da se dopusti tijelu da signalizira kada mu je potrebno tekućine.

‘Preporučamo upotrebu žeđi kao smjernicu’, rekao je. ‘Ako pijete kada ste žedni, nećete postati hiponatremični i nećete pretrpjeti značajnu dehidraciju’.

 

Izvor: Treehugger

Ljekarnik.hr web shop

Provjerite

Vitabiotics dodaci prehrani -Novo na ljekarnik.hr

Vitabiotics dodaci prehrani   Vitabiotics je britanski brend dodataka prehrani osnovan 1971. godine, a koji …

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.