Početna / Psihologija / Emocije / 5 stvari prema kojima možete prepoznati emocionalno inteligentnog čovjeka

5 stvari prema kojima možete prepoznati emocionalno inteligentnog čovjeka

Ne bi trebala biti tajna da su ljudi koji pokazuju visoku razinu emocionalne inteligencije (EI) drastično samosvjesniji, rade bolje od ostalih i promoviraju se mnogo bržim tempom.

Studije u protekla tri desetljeća ovo dokazuju. Također, nije tajna da cijela radna kultura emocionalno inteligentnih ljudi također proizvodi dramatične rezultate (Vidi: 18 ponašanja emocionalno inteligentnih ljudi).

Tako rečeno, trebali bismo iskoristiti neke od najboljih osobina emocionalne inteligencije. Ipak, mnogo je toga za reći za samo jedan članak. No, napiše li se knjiga o temi, evo što bi moglo ići pod poglavlje o najboljim karakteristikama emocionalne inteligencije (Vidi: 18 ponašanja emocionalno inteligentnih ljudi).

1. Svojim emocijama upravljaju bolje od drugih

Samo-kontrola (ili ‘samoupravljanje’) je osobna kompetencija razvijena u svakom čovjeku. Pitanje koje stoji iza samo-kontrole je: Mogu li upravljati svojim emocijama i ponašanjem kako bi ishod bio pozitivan? (Vidi: 13 vrijednih vještina koje nećete naučite u školi).

Međunarodno poznati psiholog Daniel Goleman kaže iduće o ljudima s visokom samo-kontrolom:

Razumni ljudi – oni koji zadržavaju kontrolu nad svojim emocijama – su ljudi koji održavaju sigurno, pravično okruženje. U ovakvim postavkama, drama je veoma niska, a proizvodnja vrlo visoka. Top performeri naseljavaju ovakve organizacije i nisu skloni napustiti ih.

Samo-kontrola, zajedno sa svjesnosti, vještine su koje učimo i treniramo kako bismo imali sposobnost biti prisutni, mirni i fokusirani tijekom vremena visokog stresa. One su nužne vrline s dugoročnim nagradama (Vidi: Ljudi koji meditiraju svjesniji su svog nesvjesnog uma).

2. Poznaju se do svoje srži

Često je najlakše zanemariti svoje vlastite osjećaje, brigu o sebi, zanemarivati stvari koje nas tada čine krpeljima te zanemariti ono što pritišće naše gumbe. Poznavati sebe do srži je dobar barometar za upravljanje vlastitom srećom i kreiranje nevjerojatnog rasta.

3. Oni odgovaraju umjesto da reagiraju

Kada govorimo o okidačima, često samo reagiramo kada smo suočeni s emocionalno nabijenom situacijom ili teškim radnim kolegom, klijentom ili čak u obitelji.

Vrlo je ljudski od nas da postajemo defanzivni i da reagiramo iz straha zbog nečeg dubokog u nama. Kod visoko emocionalnih ljudi, jednom kada se uhvate u koštac sa svojim negativnim reakcijama, tada mogu odgovoriti sa samoopouzdanjem i samo-kontrolom.

Modeliranjem odgovarajuće i učinkovite komunikacije ljudi visoke emocionalne inteligencije postavljaju primjer drugima da ga slijede kao svojevrsnu kulturnu osobinu. Prilikom aktiviranja (trigeriranja) reakcije, iz modela visoke emocionalne inteligencije učimo da prvenstveno trebamo razmisliti o tome što nas navodi da popalimo svoje gumbe (uzrok problema) te tada odabiremo pristup ‘ostati smiren’, kako već obrađujemo svoje emocije u potrazi za taktičnijim odgovorom. To je ono što rade ljudi visoke emocionalne inteligencije.

4. Stavljaju se u perspektivu drugih ljudi

Ljudi su privučeni empatiji, atraktivnoj kvaliteti za posjedovanje u kontekstu izgradnje uspješnih odnosa na poslu, obitelji i općenito odnosima u životu. U stvari, istraživanje DDI dokazalo je da je empatija broj 1 pokretač sveukupne organizacijske izvedbe.

A empatija je nešto što možete razviti, a počinje s razmišljanjem o okolnostima drugih ljudi, razumijevanju njihove boli i frustracija te (pre)poznavanju da su te emocije u svakoj svojoj težini stvarne kao i vaše. To vam pomaže da razvijete perspektivu te vas otvara da pomažete drugima, što također može poboljšati vaš osjećaj zahvalnosti.

5. Nakon svađe, prvi su dostupni

Tendencija mnogih od nas je da nam se gnjev umnožava nakon svađe ili nesporazuma, da bi nakon toga tek uklonili čovjeka iz svog života sve dok ta osoba ne dođe do nas isprikom. Kako zgodno. No taj plan nije naročito inteligentan.

Čovjek visoke emocionalne inteligencije ne dopušta svom egu da utire svoj put, a na uštrb gubitka prijateljstva, obiteljske veze ili sjajne radne veze.

Obzirom da su socijalne vještine jedna od četiri ‘najbolje značajke’ emocionalne inteligencije, čovjek koji radi na svojim cilindrima EI bit će prva osoba koja će istupiti nakon svađe kako bi došlo do pomirenja, čak i ako to znači da će se prvi ispričati. Taj skromni i hrabri čin učinit će čudesa jer će i druga osoba vjerojatno omekšati te se također ispričati.

 

Izvor: Inc.com

Ljekarnik.hr web shop

Provjerite

Prejedanje

Piju lijekove da bi se mogli prežderavati

Antacidi, lijekovi koji neutraliziraju lučenje želučane kiseline, često se zloupotrebljavaju kod korisnika koji se svjesno prejedaju …

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.