Početna / Njega i ljepota / 10 stvari koje vam usporavaju metabolizam
10 stvari koje vam usporavaju metabolizam

10 stvari koje vam usporavaju metabolizam

Metabolizam ili izmjena tvari je skup kemijskih reakcija koje se odvijaju u organizmu. Navedeni kemijski procesi omogućuju organizmu da raste, razmnožava se, da održava svoju strukturu i reagira na okolinu.

Za metabolizam uglavnom nije dobro da radi usporeno, no i ako radi postoji nekoliko osnovnih fronti s kojih možemo potaknuti bržu mijenu tvari u našemu tijelu

  • Pravilna prehrana
  • Odgovarajuća fizička aktivnost
  • Suplementacija

U nastavku donosimo 10 stvari koje su možebitni uzroci usporenog rada vašeg metabolizma:

1. Vaši geni

Metabolizam je način na koji vaše tijelo mijenja hranu u energiju. Ako je vaše tijelo sporo u sagorijevanju kalorija dok spavate ili se odmarate, to ste vjerojatno naslijedili od svojih roditelja, putem gena.

Što možete učiniti: Obzirom da ne možete mijenjati gene, fokusirajte se na navike. Jedan od najboljih načina da oživite metabolizam je da vježbate. Gledajte da u dan uvrstite više aktivnosti.

2. Hormoni

Promjena u vašim hormonima može zakočiti korištenje energije iz tijela. Od toga se možete osjećati uspavanima. Neke bolesti, poput podaktivne ili prekomjerno aktivne štitnjače i dijabetesa su hormonalne bolesti koje utječu na vaš metabolizam. Stres također oslobađa hormone koji mogu trigerirati usporavanje metabolizma.

Što možete učiniti: Ako imate neko zdravstveno stanje, držite se tretmana liječenja. I neka vam prioritet bude da se ne živcirate previše.

3. Nedostaje vam sna

Dobar san pomaže metabolizmu da ostaje stabilan. Kada ne možete spavati vašem je tijelu teže dobro koristiti energiju, što može vjerojatnije dovesti do stanja poput dijabetesa i pretilosti.

Što možete učiniti: Većini odraslih potrebno je između 7 i 9 sati sna. Ako ne spavate toliko, probajte na tjedan dana uvesti ovaj režim i vidjet ćete koliko ćete se osjećati bolje.

4. Stroga dijeta

Važno je na koji način držite dijetu. Ne jedete li dovoljno, vaš metabolizam se usporava. Snažne dijete, naročito kada još i vježbate, uče vaše tijelo da rade s manje kalorija. To se može obiti o glavu, jer se vaše tijelo drži tih kalorija što može otežati skidanje kilograma.

Što možete učiniti: Iako može potrajati dulje, držite svoj plan mršavljenja realističnim, ne drastičnim.

5. Sol

Morska sol draga je gurmanima i kuharima. Pronaći ćete ju u vrhunskim restoranima i gurmanskim kuhinjama. No u njoj nedostaje joda, koji je neophodan vašoj štitnjači da upravlja vašim metabolizmom.

Što možete učiniti: Samo crtica jodirane kuhinjske soli zadovoljava potrebu za jodom. Ili uživajte u hrani bogatoj jodom, poput škampa.

6. Dehidrirani ste

Nemate li dovoljno vode u organizmu, vaš metabolizam može odugovlačiti. Jeste li razmislili o velikoj čaši hladne vode, sada dok ovo čitate? Neke studije pokazuju da voda pomaže tijelu sagorijevati energiju i pomaže kod mršavljenja. Na bilo kojoj temperaturi, voda pomaže da vas ispuni, te da na taj način i manje jedete.

Što možete učiniti: Pijte vodu tijekom dana. Možete jesti i više hrane koja je prirodno puna vode, poput krastavaca ili lubenice.

7. Pijete beskofeinsku kavu

Beskofeinska kava dobra je opcija ako želite popiti šalicu kave prije spavanja. No, propuštate kofeinski trzaj koji pokreće vaš metabolički motor. Zapamtite da su neka istraživanja pokazala da kava utječe na razine šećera u krvi. Stoga ćete je možda željeti ograničiti ako imate dijabetes.

Što možete učiniti: Ako se ne možete nositi s kofeinom, oslonite se na druge savjete iz teksta. Mnoge stvari mogu pomoći vašem metabolizmu.

8. Nedostaje vam kalcija

Kalcij vam nije potreban samo za kosti. Kalcij je ključni nutrijent za brz metabolizam, među ostalim pozitivnim stvarima koje radi za vaše tijelo. Mnogi ga ljudi ne dobivaju dovoljno.

Što možete učiniti: Postoji mnogo ukusnih opcija. Kalcija naravno možete dobiti iz mlijeka i mliječnih proizvoda. Također nalazi se u žitaricama, narančinom soku, sojinom ili bademovom mlijeku, konzerviranom lososu, repi, kelju i tofuu.

9. Termostat na previsokoj temperaturi

Nije uvijek najbolja ideja zagrijavati sobu. Barem kada je riječ o metabolizmu. Sobna temperatura od 23 stupnja vaše tijelo drži podalje od proizvodnje smeđe masnoće, koje sagorijevaju kalorija.

Što možete učiniti: Spustite termostat na 18 stupnjeva prije spavanja što će ojačati razine smeđe masti. Kada je vani hladno, šećite na svježem zraku.

10. Vaši lijekovi

Neki lijekovi mogu usporiti vaš metabolizam. To uključuje antidepresive i određene antipsihotike koje liječnici koriste kako bi kod pacijenata liječili shizofreniju. Mnogi drugi lijekovi, poput onih koji usporavaju otkucaje srca, isto mogu imati taj učinak.

Što možete učiniti: Recite liječniku ako mislite da lijekovi koje koristite možda imaju ovaj učinak na vaš metabolizam. Možda postoji nešto drugo što možete napraviti.

Ljekarnik.hr web shop

Provjerite

Prejedanje

Piju lijekove da bi se mogli prežderavati

Antacidi, lijekovi koji neutraliziraju lučenje želučane kiseline, često se zloupotrebljavaju kod korisnika koji se svjesno prejedaju …

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.