Početna / Prehrana / Dodaci prehrani / Magnezij povezan s manjim rizikom od bolesti srca i dijabetesa

Magnezij povezan s manjim rizikom od bolesti srca i dijabetesa

Prehrana bogata magnezijem – koji se nalazi u hrani poput lisnatog zelenog povrća, ribi, orasima i cjelovitim žitaricama – može pomoći smanjiti rizik od kroničnih zdravstvenih problema poput bolesti srca i dijabetesa, novi je istraživački pregled.

Neke prethodne studije povezale su nedovoljne razine magnezija s većim rizikom od razvoja širokog raspona zdravstvenih problema uključujući kroničnu opstruktivnu bolest pluća (KOPB), dijabetes, Alzheimerovu bolest i kardiovaskularnu bolest, rekao je vodeći autor studije dr. Xuexian Fang, istraživač prehrane na Zhengzhou University u Kini.

Za trenutnu studiju, Fang i kolege analizirali su podatke o dodatku prehrane magnezij i kroničnoj bolesti s 40 studija objavljenih od 1999. do 2016. na više od milijun ljudi diljem devet zemalja.

U usporedbi s ljudima koji su imali najniže razine magnezija u svojim prehranama, ljudi koji su magnezija imali najviše bili su u 10 % manjoj vjerojatnosti da će razviti bolest srca, 12 % manjoj vjerojatnosti da će imati moždani udar i 26 % manjoj vjerojatnosti da će razviti dijabetes.

Magnezij igra važnu ulogu u održavanju ljudskog zdravlja’, rekao je Fang.

Zajedno, studije u analizi uključivale su 7.678 slučajeva kardiovaskularnih bolesti, 6.845 slučajeva koronarne bolesti srca, 701 slučaj zatajenja srca, 4.755 slučajeva moždanog udara, 26.299 slučajeva dijabetesa tipa 2 i 10. 983 smrti.

Kada su istraživači pregledavali na učinke povećanja magnezija u prehrani za 100 miligrama dnevno, nisu pronašli statistički značajan utjecaj na ukupan rizik od kardiovaskularne bolesti ili koronarne bolesti srca.
No, ono što jesu pronašli je da je povećanje magnezija u prehrani za ovu količinu povezano s 22 %-tnim smanjenjem u riziku od zatajenja srca i 7 %-tnim smanjenjem u riziku od moždanog udara, napisali su istraživači u časopisu BMC Medicine.

Povećan unos magnezija također je bio povezan s 19 %-tnim smanjenjem rizika od dijabetesa i 10 %-tnim padom u izgledima od smrti od svih uzroka tijekom perioda studije.

Analize su temeljene na observacijskoj studiji i ne mogu dokazati da magnezij direktno prevenira bolest, napisali su autori.

Studije u analizama također su se oslanjale na točno prisjećanje sudionika i njihove izvještaje o tome koju su hranu konzumirali te slijedom toga, možda netočno reflektira pravi iznos magnezija, ističu autori.

Također je nemoguće isključiti potencijal za faktore stila života koji utječu na navike jedenja ljudi, a koji također mogu utjecati na to koliko magnezija ljudi dobivaju u svojoj prehrani i koliko su skloni razviti kroničnu bolest.

Ipak, otkrića studije sugeriraju da povećana konzumacija hrane bogate magnezijem može imati zdravstvene prednosti, autori zaključuju.

Dok točan način kako magnezij poboljšava zdravlje nije jasan, moguće je da pomaže obuzdatiupalu, koja zauzvrat može smanjiti izglede od razvoja raznih kroničnih bolesti, kaže Fang.

‘Postoji mnogo načina na koji ljudi mogu povećati svoj unos magnezija’, kaže dr. Andrea Romani, istraživač na Case Western University u Clevelandu, Ohio, koji nije bio uključen u studiju.

‘Magnezij je prisutan u svom zelenom, lisnatom povrću, cjelovitim žitaricama, orasima, morskoj ribi’, rekao je Romani. Manje je jasno koliko se magnezija nalazi u mesu i peradi jer ovisi o tome što životinja jede.

‘Zadržavanje magnezija u ovoj hrani ovisi o tome kako se hrana obrađuje’, rekao je Romani. ‘Što se dulje kuha, manje se magnezija zadržava’.

 

Izvor: Reuters

Ljekarnik.hr web shop

Provjerite

Vitabiotics dodaci prehrani -Novo na ljekarnik.hr

Vitabiotics dodaci prehrani   Vitabiotics je britanski brend dodataka prehrani osnovan 1971. godine, a koji …

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.