Početna / Istraživanja / Udarničko vikend vježbanje povezano s duljim životom

Udarničko vikend vježbanje povezano s duljim životom

Kada je riječ o vježbanju, vježbanje samo vikendom još uvijek je bolje od nikakvog vježbanja, sugerira studija.

U usporedbi s neaktivnim odraslim ljudima, ljudi koji vježbaju bilo koju količinu vježbi mogu živjeti dulje, podaci su studije na odraslima u Velikoj Britaniji i Škotskoj.
S nekom aktivnošću, no manjom od minimalne tjedne preporučene minutaže od 150 minuta umjerenog vježbanja ili 75 minuta intenzivnih vježbi, ljudi će 34 % manje vjerojatnije umrijeti tijekom perioda studije u usporedbi s ljudima koji uopće ne vježbaju (Vidi: Sport za inteligentne ljude? Trčanje).

‘Vikend ratnici’ koji naguraju minimalnu količinu tjednog vježbanja u jedno ili dva vježbanja bili su u 30 % manjim izgledima da će umrijeti tijekom studije (Vidi: Želite odgoditi smrt? Tada plivajte, plešite i igrajte tenis).

‘Vikend vježbači u našem istraživanju preuzeli su snažan dio intenziteta vježbanja i kvaliteta može biti važnija nego kvantiteta’, rekao je glavni autor studije Gary O’Donovan, s Loughborough University u Velikoj Britaniji.

‘Vježbanje snažnog intenziteta poboljšava aerobnu kondiciju više nego isti iznos od vježbanja umjerenog intenziteta’, rekao je O’Donovan. ‘I, dva nastupa vježbanja snažnog intenziteta tjedno dovoljna su za održavanje aerobnih sposobnosti’.

Obilje istraživanja pokazalo je prednosti fizičke aktivnosti i potencijalne zdravstvene opasnosti od ekstremno sjedilačkog načina života. O’Donovan i kolege dizajnirali su trenutnu studiju kako bi vidjeli koliko – čekanje na vikende kako bi pojedinac vježbao – može utjecati na dugovječnost.

Za trenutnu studiju, istraživači su analizirali podatke ankete sakupljene na 63. 591 osobi od 1994. do 2012. da vide kako drukčiji obrasci vježbanja utječu na rizik od smrti od svih uzroka, srčanih bolesti i raka.

Sudionici su u prosjeku imali 59 godina i tipično su se slijedili (kroz studiju) gotovo devet godina.

Tijekom perioda studije, dogodilo se 8.802 smrti od svih uzroka, 2.780 smrti od kardiovaskularnih bolesti i 2.526 smrti od raka.

Redoviti vježbači koji su vježbali nekoliko puta tjedno i koji su dobivali minimum preporučene količine aktivnosti, imali su 35 % manju vjerojatnost da će umrijeti tijekom perioda studije od ljudi koji nisu uopće vježbali, izvijestili su istraživači u JAMA Internal Medicine.

U usporedbi s neaktivnim ljudima, sudionici koji su malo vježbali imali su 37 % manju vjerojatnost da će umrijeti od kardiovaskularnih uzroka tijekom studije, vikend vježbači 40 % su manje vjerojatno umirali, dok su rutinski vježbači imali 41 % manju vjerojatnost da će umrijeti (Vidi: Erektilna disfunkcija može se poboljšati vježbanjem).

Za rak, izgledi za umiranje bili su 14 % manji među nešto aktivnijim ljudima, 18 % manji za vikend vježbače i 21 % manji za rutinske vježbače.

Studija je opservacijske naravi i ne dokazuje da vježbanje smanjuje izglede od smrti ili da vikend vježbanje može uzrokovati manje smrti od drugih obrazaca vježbanja, autori napominju.

Navike vježbanja također su se samo-izvješćivale i većina sudionika su bili bijelci, što može ograničiti kako bi se dobiveni rezultati odnosili na opću populaciju.

‘Trenutne preporuke za vježbanje sugeriraju širenje aktivnosti kroz tjedan jer vježbanje može pomoći sa zdravstvenim ishodima poput krvnog tlaka, raspoloženja, sposobnosti da se obrađuje šećer’, napisala je Hannah Arem, istraživačica javnog zdravstva na George Washington University i autorica pratećeg uvodnika u studiju (Vidi: artritisa-vjezbanje-pomaze/">U olakšavanju bolova kod artritisa vježbanje pomaže).

‘Idealna rutina vježbanja ovisit će o zdravstvenom statusu pojedinca i njegovim ciljevima’ rekla je Arem (Vidi: Vježbanje može prevenirati križobolju).

Susretanje minimalne preporučene količine tjednog vježbanja može značiti 20-minutno hodanje svaki dan, lagana vožnja biciklom dva puta tjedno, plivanje umjerenim tempom 35 minuta dva puta tjedno ili trčanje 10 minuta/milju, 45 minuta kroz tjedan, dodala je (Vidi: Vježbanje može smanjiti rizik od raka vrata maternice).

‘Ove smjernice fokusiraju se na ukupnu količinu aktivnosti nakon izračuna intenziteta, umjesto specifičnog navođenja recepta (kako vježbati) za to kada bi se vježbanje trebalo događati’, rekla je Arem.

‘Za ljude koji kondenziraju vježbanje u 1 do dvije izvedbe tjedno, no susreću preporuke smjernica, ti će ljudi još uvijek i dalje žeti veliku korist za svoje zdravlje – 30 % manji rizik od umiranja u usporedbi s onima koji ne vježbaju uopće’ (Vidi: Vitamin C za srce umjesto vježbanja? Znanstvenici kažu – da).

 

Izvor: Reuters

Ljekarnik.hr web shop

Provjerite

Iznenađuje li što psiholozi kažu o mastrurbiranju na poslu?

Poznata je činjenica da seksualno samozadovoljavanje smanjuje stres i relaksira, a psiholog Mark Sargeant preporučuje …

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.